Konkurentu izpētei netiek pievērsta pietiekama uzmanība

Nereti nākas dzirdēt apgalvojumus, ka konkurence ir kļuvusi sīvākā nekā iepriekš – mūsdienās ar konkurenci sastopas teju katrs uzņēmējs, līdz ar to ikvienam ir svarīgi pārzināt ne tikai sava biznesa stiprās un vājās puses, bet arī konkurentus. Tikai zināšanas par konkurentiem sniedz iespēju palielināt biznesa ieņēmumus, pārdošanas apjomus un tirgus daļu. Un tas noved pie secinājuma, ka, lai attīstītos veiksmīgi, jebkuram uzņēmumam ir nepieciešams konkurences izpēte.
Neapšaubāmi, ja biznesu veidojiet brīvā tirgus apstākļos, jums jāpārzina gan savas, gan arī konkurentu stiprās un vājās puses. Alberta Uzņēmumu grupas vadītājs Alberts Jodis norāda, ka konkurence tirgū pastāv vienmēr, bet svarīgi prast izmantot konkurentu kļūdas savā labā.
Apsteigt konkurentus ar zināšanām par tiem
“Jūs šodien neatradīsiet nevienu uzņēmējdarbības jomu, kur nebūtu konkurences. Lai arī dažas jomas ir mazāk konkurētspējīgas, bet citas vairāk, kā arī atsevišķās jomās pastāv monopols vai oligopols, pēc būtības konkurence tirgū ir un vienmēr būs. Uzņēmējiem ir jāizprot savu klientu vajadzības, taču tas nav viss – nepieciešams arī apzināt konkurentus. Zināšanas par konkurentiem ļauj prognozēt konkurentu reakciju uz tādām darbībām kā cenu pazemināšana, reklāmas kampaņu pielietošana un jaunas produkcijas ieviešana,” skaidro A. Jodis.
Lai izprastu savu konkurentu, vissvarīgāk ir sākt ar tirgus izpēti. Vispirms rūpīgi apskatiet to, ko dara jūsu konkurents. Otrkārt, apskatiet, ko nedara jūsu konkurents, un pēc tam mēģiniet aizpildīt šo tirgus daļu. Tāpat jūs varat izmantot atšķirības, lai uzzinātu, kā rīkoties ar konkurenci uzņēmējdarbībā.
Kāpēc konkurences audits ir nozīmīgs?
Konkurences audits ir nepieciešams jebkuram uzņēmumam. To izmantojot, jūs iegūsiet vitāli svarīgu informāciju, kas būs ļoti nozīmīga jūsu uzņēmuma tālākās stratēģijas izstrādē un izaugsmes veicināšanā.
Alberta Uzņēmumu grupas speciālisti konkurētspējas auditu veic, ievērojot četrus galvenos principus:
1) Sistēmas izveide;
2) Datu savākšana;
3) Datu novērtēšana un analīze;
4) Informācijas izplatīšana un atbildēšana uz jautājumiem.
Par pamatu tam tiek ņemti dažādi faktori, kas būtiski ietekmē uzņēmējdarbību, pastāvot konkurētspējīgā tirgus vidē: tirgus, konkurenti, klienti, komunikācijas tīkli, cilvēkresursi un to efektivitāte, fizisko resursu pieejamība, ārējās vides ietekme, finansiālā stabilitāte, darbības radītāji, kā arī produktu un pakalpojumu stratēģija.
Alberta Uzņēmumu grupa gatava padziļināti pievērsties ikviena uzņēmuma iekšējiem un ārējiem faktoriem, sniedzot būtisku informāciju un tā palīdzot uzņēmumiem stabili pastāvēt un mainīties tikai izaugsmes vārdā. Plašāka informācija un pieteikuma forma šeit: http://pieteikums.lv/konkuretspejas-audits
Vēl par tēmu:
Atsevišķiem pārtikas produktiem plāno samazināt pievienotās vērtības nodokli
Atsevišķiem pārtikas pamatproduktiem no nākamā gada vidus plānots noteikt pievienotās vērtības nodokļa (PVN) samazināto likmi 12 procentu apmērā. To piektdien, 21.novembrī, atbalstījusi...
Lasīt tālākPieaugs akcīzes nodoklis alkoholam, tabakai, saldinātajiem dzērieniem
Lai mazinātu videi un veselībai kaitīgu vai neveselīgu produktu patēriņu, kā arī, lai nodrošinātu papildu ieņēmumus valsts budžetā, Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piektdien,...
Lasīt tālāk2025. gada 3. ceturksnī vērojams straujš darba tirgus aktivitāšu pieaugums
Darba tirgus aktivitāte jau otro ceturksni pēc kārtas pakāpeniski atjaunojas. Pēc straujā uzlabojuma gada vidū pozitīva dinamika saglabājās arī trešajā ceturksnī, augot gan nodarbināto...
Lasīt tālākDzīvokļu īpašniekus savlaicīgi informēs par citu personu deklarēšanos viņu īpašumā
Dzīvokļa īpašnieks nekavējoties tiks informēts, ja viņa īpašumā savu dzīvesvietu būs deklarējusi cita persona bez likumiska pamata. To paredz Saeimā ceturtdien, 13.novembrī, konceptuāli...
Lasīt tālākPlāno mazināt administratīvo slogu sociālajiem uzņēmumiem
Saeimas Sociālo un darba lietu komisija otrdien, 11. novembrī, konceptuāli atbalstīja grozījumus Sociālā uzņēmuma likumā, kas paredz paplašināt darba iespējas cilvēkiem ar invaliditāti...
Lasīt tālākSeptembrī ārējā tirdzniecībā vērojams straujš kāpums
Šā gada septembrī Latvijā strauji palielinājās gan eksporta, gan importa kopapjoms, kas liecina par stabilu valsts ekonomikas izaugsmi. Preču eksportam septembrī bija vērojams stabils pieaugums,...
Lasīt tālākSEPLP aicina neatbalstīt deputātu priekšlikumus samazināt sabiedriskā medija budžetu
Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome, iepazīstoties ar likumprojekta “Par valsts budžetu 2026. gadam un budžeta ietvaru 2026., 2027. un 2028. gadam” (Nr. 1130/Lp14) otrajam...
Lasīt tālākMērenu inflāciju oktobrī noteica zemāks pārtikas cenu un sezonālās ietekmes spiediens
Oktobrī patēriņa cenas pieauga, taču cenu pārmaiņas kopumā bija mēnesim raksturīgas. Pieaugumu noteica energoresursu sadārdzināšanās, savukārt samazinošā ietekme bija mērenākai sezonālo...
Lasīt tālākAtsevišķiem pārtikas produktiem plāno samazināt pievienotās vērtības nodokli
Lai mazinātu pārtikas produktu cenu pieauguma ietekmi uz iedzīvotāju labklājību, Saeima ceturtdien, 6. novembrī, konceptuāli atbalstīja izmaiņas pievienotās vērtības nodokļa (PVN) regulējumā,...
Lasīt tālākBiedrība “Zemnieku saeima”: memoranda rezultāts ir izaicinošāka sadarbība ar lielveikaliem
Biedrības “Zemnieku saeima” vērtējumā pārtikas cenu samazināšanas memorands, ko šopavasar parakstīja Ekonomikas ministrija (EM), tirgotāji un pārtikas ražotāji, pagaidām nav devis...
Lasīt tālāk