Jūlijā mazumtirdzniecības apgrozījums turpināja pieaugt
Lai gan joprojām saglabājas ar Covid-19 pandēmiju saistītā nenoteiktība, mazumtirdzniecības nozarē otro mēnesi pēc kārtas saglabājas pozitīvas tendences. Jūlijā mazumtirdzniecības apgrozījuma tempi bija par 4,4% lielāki nekā 2019. gada jūlijā (neizlīdzināti dati salīdzināmajās cenās).
Jūlijā turpināja pieaugt nepārtikas preču mazumtirdzniecība, nodrošinot lielāko devumu kopējā mazumtirdzniecības apgrozījumā. Jūlijā nepārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 4,4%, salīdzinot ar pagājušā gada jūliju.
Līdzīgi kā iepriekšējā mēnesī, visstraujāk pieauga mājsaimniecības elektropreču tirdzniecība un sporta preču un spēļu mazumtirdzniecība. Par 23% pieauga arī pulksteņu, juvelierizstrādājumu un citur neklasifcētu jaunu preču mazumtirdzniecība. Tas lielā mērā norāda uz to, ka iedzīvotāji pamazām atgriežas pie ierastajiem tēriņiem un daļa iegādājas arī tā saucamās luksusa preces.
Pieaugums saglabājās arī farmaceitisko un medicīnas preču kategorijā. Līdz ar ierobežojumu samazināšanu rīkot dažādus kultūras pasākumus, pieauga arī kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība. Nedaudz saruka tekstilizstrādājumu un cita veida mājsaimniecības piederumu mazumtirdzniecība, kā arī grāmatu, avīžu, kancelejas piederumu, audio un video ierakstu mazumtirdzniecība un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība. Saruka arī ziedu, augu, sēklu, mēslošanas līdzekļu, istabas dzīvnieku un to barības mazumtirdzniecība.
Sadalījumā pa tirdzniecības vietām, līdzīgi kā iepriekšējos mēnešos, visstraujāk pieauga mazumtirdzniecība ārpus veikaliem, stendiem un tirgiem un tirdzniecība pa pastu vai Interneta veikalos. Visās pārējās kategorijās bija vērojams sarukums, īpaši tirdzniecībā lietoto preču veikalos.
Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums jūlijā bija par 2,6 % lielāks nekā iepriekšējā gada jūlijā. Cilvēki ir atgriezušies pie iepriekšējiem iepirkšanās paradumiem un apmeklē pārtikas veikalus tāpat kā agrāk.
Degvielas mazumtirdzniecības apgrozījums joprojām raksturojams kā svārstīgs. Jūlijā turpinājās degvielas mazumtirdzniecības apgrozījuma pieaugums un tas bija par 7,8% augstāks nekā iepriekšējā gada jūlijā.
Šī gada janvārī-jūlijā mazumtirdzniecības apgrozījums par 1% pārsniedza 2019.gada attiecīgā perioda rādītāju.
Lai gan mazumtirdzniecības nozarē vērojamas pozitīvas tendences, turpmāko situāciju nozarē noteiks tas, cik veiksmīgi arī turpmāk izdosies ierobežot Covid-19 izplatību un vai sagaidāms jauns vīrusa uzliesmojums.
Vēl par tēmu:
LBAS: Latvijas uzņēmumu konkurētspēju neapdraud izdevumi par darbnespējas lapām
30. aprīlī trīspusējā sanāksmē arodbiedrības, darba devēji un valsts puse atkal diskutēs par Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) iniciēto vēlmi samazināt darba nespējas lapas...
Lasīt tālākMazos un vidējos uzņēmumus visvairāk ietekmē nodokļu slogs, inflācija un energoresursu cenas
Neskatoties uz pēdējo gadu ekonomiskās attīstības perspektīvu un ģeopolitiskās situācijas pasliktināšanos, mazie un vidējie uzņēmēji Baltijā saglabā pragmātisku optimismu. Par to...
Lasīt tālākProkuratūrā izbeidz lietu pret četrām personām par mēģinājumu izkrāpt “Olainfarm” akcijas
Pirms trim gadiem Valsts policija sāka kriminālprocesu par mēģinājumu izkrāpt daudzus miljonus vērtas “Olainfarm” akcijas. Likumsargi aizdomās turēja piecas personas un martā pret tām...
Lasīt tālākTirdzniecības vietās būs jānorāda pārtikas produktu ražošanas valsts
Lai veicinātu patērētāju informētību par produktu, Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija trešdien, 17. aprīlī, trešajā – galīgajā – lasījumā...
Lasīt tālākLBAS: Minimālajai algai jābūt 50% apjomā no vidējās mēneša algas valstī
17. aprīlī notiks Nacionālās trīspusējās sadarbības padomes (NTSP) Sociālās drošības apakšpadomes (SDA) sanāksme, kuras ietvaros sociālie partneri trīspusējās pārrunās diskutēs...
Lasīt tālākLatvijas Tirgotāju asociācija atbalsta iniciatīvu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli
Iniciatīvu portālā Manabalss.lv sākta parakstu vākšana par aicinājumu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli. Iniciatīvai atbalstu paudusi arī Latvijas...
Lasīt tālākIeviesta iespēja Rimi taromātos depozīta maksu ieskaitīt klienta kartes uzkrājumā
Lai nodrošinātu klientiem ērtāku depozīta maksas apriti, no 15. aprīļa Rimi kopā ar Depozīta Iepakojuma Operatoru (DIO) un taromātu uzstādītāju Tomra Collection Latvia pirmo reizi Latvijā...
Lasīt tālākPĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024: Digitālais saturs – ceļš kā veidot zīmola atpazīstamību
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā eksperti sniedza ieskatu tajā, kā mainās pārdošanas un klientu servisa jomas, kādas ir efektīvākās...
Lasīt tālākIzaugsmes trenere: Kvalitatīva aukstā zvana saturs slēpjas sarunas sākumā
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā eksperti runāja par nākotnes iespējām, izaicinājumiem un tendencēm pārdošanā un klientu apkalpošanas...
Lasīt tālākBORN DIGITAL Latvia vadītājs: 80% klientu ir gatavi maksāt vairāk, ja lietotāju pieredze ir uzlabota
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā BORN DIGITAL Latvia vadītājs Gatis Hasners runāja par stratēģiski nozīmīgiem elementiem biznesa attīstībai...
Lasīt tālāk