Briškens: Satiksmes ministrijai ir jāmeklē iespējas BEMU projekta īstenošanai

“BEMU infrastruktūras izveidei ir rasts lētāks risinājums, kas dienaskārtībā aktualizē jautājumu par BEMU projekta īstenošanu. Ņemot vērā, ka BEMU vilcienu iepirkums ir veikts, bateriju vilcienu satiksmes īstenošana ir augstas gatavības projekts, un Satiksmes ministrijai ir jāmeklē finansējums tā īstenošanai,” skaidro satiksmes ministrs Kaspars Briškens.
Briškens uzskata, ka finansējums BEMU projektam ir rodams pārskatot Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam finansējumu dzelzceļa infrastruktūras modernizācijas projektiem, kur BEMU varētu būt viens no atbalstāmajiem pasākumiem. Priekšlikumu par iespējamo ES fondu finansējuma pārdali SM plāno iesniegt Finanšu ministrijai līdz februāra beigām.
Vienlaikus ministrs akcentē, ka pārskatot ES fondu finansēto dzelzceļa infrastruktūras modernizācijas projektu portfeli un meklējot finansējumu BEMU projektam, kā prioritātei ir jāpaliek Rail Baltica savienojuma ar Rīgu izveide un dzelzceļa infrastruktūras izbūve posmā Daugavkrasti–Rīgas centrālā stacija–Imanta–Rīgas lidosta.
Vilcienu satiksmē ir veikti būtiski uzlabojumi un pašreiz viss elektrovilcienu parks ir nomainīts ar 32 jauniem “Škoda Vagonka” elektrovilcieniem. Ērtāku pārvietošanos ir atzinīgi novērtējuši pasažieri. Kopējais pasažieru skaits elektrificētajā zonā ir palielinājās par 14,8%, neskatoties uz infrastruktūras remontdarbu dēļ noteiktajiem kustības ierobežojumiem. “Dīzeļvilcienu parks, kas nodrošina satiksmi neelektrificētajās zonās, ir novecojis. Pārvadājumi notiek ar vēl padomju gados “Rīgas vagonbūves rūpnīcā” ražotiem vilcieniem, kas neatkarības gadu laikā ir tikuši iespēju robežās modernizēti, bet neatbilst mūsdienu prasībām. Viens no risinājumiem neelektrificētajām dzelzceļa līnijām, lai nodrošinātu ērtu reģionu savienojamību ar Rīgu, ir BEMU projekta īstenošana”, akcentē Briškens.
Iepriekš izstrādātais dārgais un laikietilpīgais infrastruktūras risinājums bija pamats tam, ka Satiksmes ministrija BEMU vilcienu projektu apturēja. Kā uzsver Briškens, pašreiz ir rasts lētāks risinājums un atbilstoši jaunajai infrastruktūrai, BEMU vilcienu projektu var realizēt ES fondu finansējuma apgūšanai noteiktajā laika periodā.
Ne mazāk svarīgi ministra ieskatā ir tas, ka BEMU vilcienu iepirkuma uzvarētāja “Škoda Vagonka” piedāvātie vilcieni ir līdzīgi jau satiksmē esošajiem elektrovilcieniem ar daudziem vienādiem tehnoloģiskiem risinājumiem. Tādējādi nākotnē potenciāli ir iespējama vilcienu uzturēšanas izmaksu optimizācija.
Vēl par tēmu:
Biedrība “Zemnieku saeima”: memoranda rezultāts ir izaicinošāka sadarbība ar lielveikaliem
Biedrības “Zemnieku saeima” vērtējumā pārtikas cenu samazināšanas memorands, ko šopavasar parakstīja Ekonomikas ministrija (EM), tirgotāji un pārtikas ražotāji, pagaidām nav devis...
Lasīt tālākSaeimas komisija: dzīvokļu īpašniekus savlaicīgi informēs par citu personu deklarēšanos viņu īpašumā
Dzīvokļa īpašnieks nekavējoties tiks informēts, ja viņa īpašumā savu dzīvesvietu būs deklarējusi cita persona bez likumiska pamata. To paredz Saeimas valsts pārvaldes un pašvaldības...
Lasīt tālākAttālināts un biroja darbs joprojām piesaista lielāko uzmanību Latvijas darba tirgū
Trešajā ceturksnī darba meklētāju vidū vislielāko interesi izraisījuši darba piedāvājumi administrācijas jomā un darbs ar iespēju strādāt attālināti, liecina CVMarket.lv jaunākā...
Lasīt tālākApstrādes rūpniecības apjomi uzrādījuši pēdējo gadu pieauguma rekordu
Saglabājoties augošam ārējam pieprasījumam, apstrādes rūpniecības izlaide 2025. gada septembrī gada griezumā bija straujākā kopš 2022. gada jūnija. Izaugsme turpinās jau septīto mēnesi...
Lasīt tālākReformas pusceļā: nepieciešama politiskā griba un mērķtiecīga īstenošana
Ārvalstu investori novērtē atklātu dialogu ar valdību un manāmu reformu progresu, taču atzīmē, ka reformas bieži norit pārāk lēni un progress nereti apstājas pusceļā. Turklāt investorus...
Lasīt tālākBudžeta komisija atbalsta pasākumus vietējo un ārvalstu investoru nodokļu sloga līdzsvaram
[caption id="attachment_35992" align="alignnone" width="300"] Business men shaking hands after an agreement during a meeting[/caption] Lai uzlabotu uzņēmumu piekļuvi finanšu resursiem, samazinātu...
Lasīt tālākArodbiedrība aicina steidzami risināt kritiski zemo autobusu šoferu atalgojumu
Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija (LPPA) un Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un transporta darbinieku arodbiedrība (LAKRS) aicina par nozari atbildīgo Satiksmes ministriju steidzami...
Lasīt tālākLBAS ceļ trauksmi: darba devēju lobijs ķēries klāt arodbiedrību tiesību ārdīšanai
Saeimas Sociālo un darba lietu komisijas dienas kārtībā ir nonākuši grozījumi Darba likumā. Tādēļ Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības (LBAS) vadība nākamnedēļ tiksies ar Saeimas...
Lasīt tālāk“Michelin” zvaigznes atkal mirdz Latvijā – godināti izcilākie šefpavāri un restorāni
Trešdien, 22. oktobrī, Mežaparka Kokaru zālē norisinājās “MICHELIN Guide Latvia 2026” apbalvošanas ceremonija, kurā tika atklāta jaunā Latvijas restorānu izlase. Šī ir jau trešā...
Lasīt tālākLBAS aicina politikas veidotājus apsvērt izmaiņu darba tiesībās sekas un nepieļaut darba devēju problēmu risināšanu uz darbinieku rēķina
Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība (LBAS) norāda – nav pieļaujams, ka uzņēmēji savas grūtības uzņēmumā mēģina risināt uz darbinieku interešu rēķina, samazinot viņu sociālās...
Lasīt tālāk