Asociācija: Ir pēdējais brīdis samazināt PVN pārtikai
Energoresursu inflācijas cunami, kas jau vairākus mēnešus plosās Latvijā, ir veicinājis strauju ražotāju cenu kāpumu arī pārtikai. Faktiski nav tādu ražotāju un piegādātāju, kas jau atkārtoti nevērstos pie tirgotājiem ar prasību celt to ražoto pārtikas produktu cenas. Pievienotās vērtības nodokļa(PVN) likmes samazināšana piena, gaļas, graudaugu un citiem pārtikas produktiem ir efektīvākais risinājums, lai līdzsvarotu cenu kāpumu, padarītu pārtiku pieejamāku Latvijas iedzīvotājiem un stabilizētu ģimeņu budžetu šajos grūtajos laikos, pauž Latvijas Pārtikas Tirgotāju Asociācija.
Vidēja izmēra vietējie ražotāji tirgotājiem aizvien biežāk sūta ne vien pieteikumus par cenu celšanu, bet arī brīdinājumus par darbības pārtraukšanu. Pieticīgi aprēķini liecina, ka Latvijas pircēji jau tuvākajā laikā varētu pazaudēt ap 30 iemīļotu vietējo ražotāju, savukārt tūkstošiem šo uzņēmumu darbinieku – darba vietas un ieņēmumus ģimenēm. Lai mazie un vidējie Latvijas pārtikas ražotāji saglabātu iedzīvotāju interesi par saviem produktiem iepriekšējā perioda līmenī, būtu jābremzē straujais cenu kāpums. Vienīgais veids, kā to operatīvi izdarīt, ir samazināt PVN, kas mazajiem un vidējiem Latvijas ražotājiem palīdzētu saglabāt pēc iespējas zemāku plaukta cenu un palielinātu konkurētspēju.
PVN samazināšana augļiem un dārzeņiem ir apliecinājusi, ka šāds solis dod iespēju pircējiem izvēlēties kvalitatīvākas preces un kāpina noieta iespējas ražotājiem. Samazinātā PVN likme plašākai pārtikas grupai palielinātu to vietējo ražotāju loku, kas varētu pārdzīvot šos grūtos laikus, un sekmētu Latvijas pārtikas produktu konkurētspēju arī pret lētākiem importa produktiem. Kamēr vien var atļauties, Latvijas iedzīvotāji dod priekšroku Latvijas produktiem.
PVN pārtikai no 1. februāra atcels Polija. Daudzās citās ES valstīs PVN pārtikai ir samazināts jau sen, atstājot pozitīvu iespaidu uz cilvēku finansiālo stāvokli. ES valstīs vidēji par pārtiku mājsaimniecības tērē mazāk nekā 15% (Eurostat), kamēr Latvijas ģimenes – teju ceturto daļu jeb 23,3% visu savu ienākumu (CSB). Kaut vai uz laiku piemērojot samazinātu PVN likmi, tiktu ievērojami mīkstināta graujošā inflācijas ietekme ne vien uz pārtikas razošanas un pārstrādes nozari, bet arī uz Latvijas mājsaimniecībām.
Vēl par tēmu:
LBAS: Latvijas uzņēmumu konkurētspēju neapdraud izdevumi par darbnespējas lapām
30. aprīlī trīspusējā sanāksmē arodbiedrības, darba devēji un valsts puse atkal diskutēs par Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) iniciēto vēlmi samazināt darba nespējas lapas...
Lasīt tālākMazos un vidējos uzņēmumus visvairāk ietekmē nodokļu slogs, inflācija un energoresursu cenas
Neskatoties uz pēdējo gadu ekonomiskās attīstības perspektīvu un ģeopolitiskās situācijas pasliktināšanos, mazie un vidējie uzņēmēji Baltijā saglabā pragmātisku optimismu. Par to...
Lasīt tālākProkuratūrā izbeidz lietu pret četrām personām par mēģinājumu izkrāpt “Olainfarm” akcijas
Pirms trim gadiem Valsts policija sāka kriminālprocesu par mēģinājumu izkrāpt daudzus miljonus vērtas “Olainfarm” akcijas. Likumsargi aizdomās turēja piecas personas un martā pret tām...
Lasīt tālākTirdzniecības vietās būs jānorāda pārtikas produktu ražošanas valsts
Lai veicinātu patērētāju informētību par produktu, Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija trešdien, 17. aprīlī, trešajā – galīgajā – lasījumā...
Lasīt tālākLBAS: Minimālajai algai jābūt 50% apjomā no vidējās mēneša algas valstī
17. aprīlī notiks Nacionālās trīspusējās sadarbības padomes (NTSP) Sociālās drošības apakšpadomes (SDA) sanāksme, kuras ietvaros sociālie partneri trīspusējās pārrunās diskutēs...
Lasīt tālākLatvijas Tirgotāju asociācija atbalsta iniciatīvu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli
Iniciatīvu portālā Manabalss.lv sākta parakstu vākšana par aicinājumu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli. Iniciatīvai atbalstu paudusi arī Latvijas...
Lasīt tālākIeviesta iespēja Rimi taromātos depozīta maksu ieskaitīt klienta kartes uzkrājumā
Lai nodrošinātu klientiem ērtāku depozīta maksas apriti, no 15. aprīļa Rimi kopā ar Depozīta Iepakojuma Operatoru (DIO) un taromātu uzstādītāju Tomra Collection Latvia pirmo reizi Latvijā...
Lasīt tālākPĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024: Digitālais saturs – ceļš kā veidot zīmola atpazīstamību
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā eksperti sniedza ieskatu tajā, kā mainās pārdošanas un klientu servisa jomas, kādas ir efektīvākās...
Lasīt tālākIzaugsmes trenere: Kvalitatīva aukstā zvana saturs slēpjas sarunas sākumā
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā eksperti runāja par nākotnes iespējām, izaicinājumiem un tendencēm pārdošanā un klientu apkalpošanas...
Lasīt tālākBORN DIGITAL Latvia vadītājs: 80% klientu ir gatavi maksāt vairāk, ja lietotāju pieredze ir uzlabota
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā BORN DIGITAL Latvia vadītājs Gatis Hasners runāja par stratēģiski nozīmīgiem elementiem biznesa attīstībai...
Lasīt tālāk