• Failure notice from provider:
    Connection Error:http_request_failed
30/03/2012, Kategorija: Bizness, Ekonomika

1.aprīlī tiek atjaunota Starta tarifa patēriņa uzskaite mājsaimniecībām, kas par pirmajām patērētajām 1200 kilovatstundām paredz norēķināties pēc samazinātās tarifa likmes jeb Starta tarifa, portālu nra.lv informē AS “Latvenergo” preses sekretāre Ivita Bidere.

Sākot elektroenerģijas uzskaiti ar 1.aprīli, pirmais norēķins pēc Starta tarifa likmes jāveic maijā, veicot apmaksu par patēriņu aprīlī. Klientiem ir iespēja pārbaudīt savu Starta tarifa patēriņa atlikumu e-latvenergo.lv vai, saņemot informatīvu īsziņu. Rēķinoties ar ekonomisko situāciju, AS “Latvenergo” atvieglo elektroenerģijas izmaksu segšanu, nodrošinot sociālo atbalstu vairākām iedzīvotāju grupām.

1.aprīlī sākas jauns elektroenerģijas tarifu gads

Sākot ar š.g. 1.aprīli, par pirmajām patērētajām 1200 kilovatstundām (kWh) privātpersonas varēs atkal norēķināties pēc Starta tarifa. Atgādinām, ka visiem mājsaimniecību patēriņa objektiem pirmajām 1200 patērētajām kWh gadā tiek piemērots Starta tarifs (populārākā tarifa T1 gadījumā – 0,0825 Ls/kWh), savukārt sākot ar 1201. kWh – Pamata tarifs (T1 gadījumā 0,1074 Ls/kWh).

AS “Latvenergo” vadība vairākkārt ir uzsvērusi, ka Latvijā elektroenerģijas tarifi netiks mainīti tuvākajos gados. Tādējādi, salīdzinot ar citām Baltijas valstīm, kur nesen pieauguši elektroenerģijas tarifi, sabiedrība ir pasargāta no cenu izmaiņām, kas ir vērojamas arī citu energoresursu, piem., degvielas, izmaksu kāpumā.

Norēķinu kārtība

Vairums Latvijas mājsaimniecību par elektroenerģiju norēķinās pēc pašdeklarēšanās principa – tas nozīmē, ka mājsaimniecība fiksē skaitītāja rādījumu un aprēķina savu ikmēneša patēriņu un maksājuma summu. Šobrīd jau liela daļa klientu savām ērtībām izmanto e-latvenergo.lv, kur tiek uzrādīts iepriekšējais patēriņš un arī aprēķināta samaksa.

Tieši tāda pati kārtība saglabāsies arī pēc 1.aprīļa, sākoties jaunajam tarifu gadam. Klients, fiksējot savu skaitītāja rādījumu, veic savu elektroenerģijas maksājuma summas aprēķinu, pirmajām patērētajām 1200 kWh piemērojot Starta tarifu – 0.0825 Ls/kWh. E-latvenergo.lv lietotājiem šis aprēķins notiek automātiski.

Tā kā apmaksa par patērēto elektroenerģiju ir jāveic reizi mēnesī par iepriekšējo mēnesi, tad aprīlī AS “Latvenergo” klientiem vēl ir jānorēķinās par martā (31.martu ieskaitot) patērēto elektroenerģiju atbilstoši savam fiksētajam skaitītāja rādījumam un pēc sava tarifa (Starta vai Pamata).

Ar 1.aprīli klients sāk uzskaitīt patērētās kilovatstundas no jauna, un par aprīlī patērēto elektroenerģiju norēķinās maijā pēc Starta tarifa. Klientam nav nepieciešams papildus ziņot Latvenergo skaitītāja rādījumu 1.aprīlī, jo to automātiski aprēķinās norēķinu sistēma pēc klienta veiktā maksājuma.

Klientu iespējas sekot patēriņam un serviss

Klientu ērtībām, vismaz reizi gadā, pēc veiktas kontrolpārbaudes, AS “Latvenergo” nosūta klientiem maksājumu pārskatu par pēdējiem 12 mēnešiem. Ik mēnesi tiek izsūtīti vismaz 100 000 pārskatu, kas arī ļauj ātrāk konstatēt iespējamās nesakritības patēriņa un norēķinu uzskaitē.

Lai ērti veiktu maksājumus un sekotu līdzi savam elektroenerģijas patēriņam un norēķiniem, šobrīd jau liela daļa AS “Latvenergo” klientu lieto uzņēmuma klientu servisa pakalpojumus – elektronisko norēķinu interneta lapu e-latvenergo.lv, ir reģistrējuši savu mobilā tālruņa numuru informatīvas īsziņas (SMS) saņemšanai, kā arī izvēlējušies Izlīdzināto maksājumu.

Izmantojot elektronisko norēķinu interneta lapu e-latvenergo.lv, iespējams ērti un uzskatāmi veikt norēķinus, kā arī sekot līdzi savam elektroenerģijas patēriņam. Veicot norēķinus mājas lapā, klienta patērētās kilovatstundas tiek uzskaitītas automātiski, veicot aprēķinu pēc norēķina summas un attiecinot uz attiecīgo tarifu – Starta vai Pamata.

Savukārt, ja klients ir reģistrējis savu mobilā tālruņa numuru SMS saņemšanai, viņš tiks informēts par pāreju no Starta uz Pamata tarifu.

Mobilo tālruni var piereģistrēt portālā e-latvenergo.lv, uzņēmuma mājas lapā latvenergo.lv, zvanot uz Klientu servisu 80 200 400, vai nosūtot īsziņu uz 8800 “REG atstarpe Līguma Nr” (piem. REG 1002003000).

Lai plānotu savu budžetu un varētu rēķināties ar noteiktām izmaksām, arvien vairāk AS “Latvenergo” klientu izvēlas Izlīdzināto maksājumu, gada garumā ik mēnesi norēķinoties par summu, kas atbilst vidējam mēneša patēriņam. Norēķinoties ar šī pakalpojuma palīdzību, norēķinu sistēma veic automātisku pāreju no Starta uz Pamata tarifu. Pieteikties Izlīdzinātā maksājuma pakalpojumam var e-latvenergo.lv, zvanot uz Klientu servisu 80 200 400 vai nosūtot īsziņu uz 8800 ” IM atstarpe Līguma Nr.” (piem. IM 1002003000).

Sociālais atbalsts ekonomiski jūtīgām iedzīvotāju grupām

AS “Latvenergo” tarifu piedāvājums ir veidots atbilstoši valstī pastāvošajai tarifu veidošanas likumdošanai un SPRK metodikai, veicot aprēķinus pēc reālām izmaksām. Saprotot klientu ekonomisko stāvokli un atbalstot iedzīvotājus apstākļos, kad veidojas brīvais elektrības tirgus, tika izveidots Pamata tarifa samazinājums jeb Starta tarifs. Faktiski tas nozīmē, ka, atbilstoši normatīvajiem aktiem un tirgus situācijai, reālais jeb Pamata tarifs ir 10.74 sant., kuru AS “Latvenergo”, ievērojot sabiedrības intereses, uz sava rēķina samazināja uz 8.25 sant. Tādējādi Starta tarifs jau ir uzņēmuma atbalsts iedzīvotājiem, piedāvājot iespēju par elektroenerģiju norēķināties lētāk.

Lai palīdzētu tām iedzīvotāju grupām, kam ir apgrūtināti materiālie apstākļi, AS Latvenergo jau vairākus gadus īsteno plašu korporatīvās sociālās atbildības kampaņu, piešķirot norēķinu kartes sociāli mazaizsargātajiem iedzīvotājiem. Iepriekš atbalsts jau ir sniegts trūcīgajiem un maznodrošinātajiem iedzīvotājiem, savukārt šī gada mērķa auditorija ir sociāli mazaizsargātas ģimenes ar bērniem – kopā 40 000 norēķinu kartes Ls 53.70 vērtībā.

Elektrības norēķinu kartes savas pašvaldības sociālajā dienestā var saņemt sociāli mazaizsargātās ģimenes ar bērniem:

1) daudzbērnu ģimenes (kas nav saņēmušas tarifa kompensāciju 2400 kWh patēriņam);

2) trūcīgās ģimenes ar bērniem (izņemot tās ģimenes, kas jau ir saņēmušas elektrības norēķinu karti par 500 kWh iepriekšējā gadā);

3) ģimenes, kurās aug bērni invalīdi;

4) ģimenes ar audžubērniem un aizbildniecībā esošiem bērniem.

Avots: nra.lv

 

388 skatījumi




Video

LPPA: pāreja uz īstermiņa līgumiem sekmēs pārvadātāju atgriešanos pie vecākiem autobusiem

17/10/2025

Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija iebilst pret nosacījumu maiņu valsts izsludinātājos iepirkumos Cēsu, Limbažu un Siguldas lotēs, kas paredz līguma darbību vairs tikai uz 3 gadiem,...

Lasīt tālāk
Video

Faktiskā bezdarba līmenis septembrī samazinājies par 0,2 procentpunktiem

17/10/2025

2025. gada septembrī faktiskā bezdarba līmenis Latvijā bija 6,2%, un kopš augusta tas ir samazinājies par 0,2 procentpunktiem, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) aprēķins. Salīdzinot...

Lasīt tālāk
Video

Budžeta komisija nākamnedēļ sāks darbu pie 2026. gada valsts budžeta projekta

17/10/2025

Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija nākamnedēļ plānojusi sanākt uz vairākām sēdēm, lai iepazītos ar katras ministrijas bāzes finansējumu, un vērtēt to, kas iekļauts 2026....

Lasīt tālāk
Video

Uzkrājumu apjoms nākotnē atkarīgs no rīcības šodien

16/10/2025

Mūsu uzkrājumi nākotnē būs atkarīgi ne tikai no tā, cik aktīvi uzkrājumus veidojam paši, bet arī lielā mērā no tā, cik savlaicīgi un atbilstoši vecumam tiek izvēlēts pensiju plāns....

Lasīt tālāk
Video

Augustā tūristu mītnēs apkalpots par 3,1% vairāk viesu nekā pirms gada

15/10/2025

2025. gada augustā Latvijas tūristu mītnēs apkalpoti 392,9 tūkstoši ārvalstu un vietējo viesu, veidojot 3,1% pieaugumu pret 2024. gada augustu, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati,...

Lasīt tālāk
Video

Saeimā iesniegts 2026. gada valsts budžeta projekts

15/10/2025

“Šodien Saeimā iesniegto budžeta projektu patiešām var dēvēt par drošības budžetu, un tā sagatavošanas process bijis īpaši izaicinošs, ņemot vērā paaugstināto ģeopolitisko spriedzi...

Lasīt tālāk
Video

Rīgas sabiedriskajā transportā šī gada septembrī par 5,5% vairāk pārvadāto pasažieru nekā pērn

14/10/2025

Šī gada septembrī Rīgas sabiedriskajā transportā pārvietojušies 10 606 593 pasažieri, kas ir par 5,5% vairāk nekā šajā pašā mēnesī iepriekšējā gadā. No tramvajiem populārākais...

Lasīt tālāk
Video

Birokrātijas mazināšanas nolūkā paredz atvieglot kūrorta statusa piešķiršanas kārtību

14/10/2025

Lai mazinātu birokrātisko slogu gan valsts iestādēm, gan pašvaldībām, Ekonomikas ministrija (EM) rosina mainīt kūrorta statusa piešķiršanas kārtību – noteiktu teritoriju par kūrortu...

Lasīt tālāk
Video

“Laima” sortimentā divas jaunas konfektes piena šokolādes glazūrā

13/10/2025

Latvijā iecienītais saldumu zīmols “Laima” turpina attīstīt un stiprināt savu produktu sortimentu un iepriecina saldummīļus ar jaunām konfektēm piena šokolādes glazūrā. Jaunums divās...

Lasīt tālāk
Video

Uzsākt būvniecību, reģistrēt būvi un nostiprināt īpašumtiesības varēs ar vienu iesniegumu

09/10/2025

Būvniecības uzsākšanai un būves reģistrācijai, kā arī būves īpašumtiesību nostiprināšanai būs nepieciešams tikai viens kopīgs iesniegums. To noteic Saeimā ceturtdien, 9.oktobrī,...

Lasīt tālāk