Modinātājs ir visbiežāk izmatotā papildfunkcija mobilajos telefonos
Visbiežāk izmantotās mobilo telefonu papildfunkcijas ir modinātājs, fotografēšana un mūzikas klausīšanās, secināts pētījumā par mobilo telefonu lietošanas paradumiem Latvijā.
„Ja vēl pirms pāris gadiem mobilos telefonus pamatā izmantoja tikai zvanīšanai vai īsziņu rakstīšanai, tad šodien tas ir kļuvis par neatņemamu ikdienas sastāvdaļu un organisku sadzīves priekšmetu, lielā mērā aizstājot, piemēram, modinātājpulksteņus, fotoaparātus vai mūzikas atskaņotājus. No vienas puses aptaujas rezultāti ir likumsakarīgi, jo modinātāja funkcija mobilajos telefonos integrēta jau sen. No otras puses, augstas kvalitātes foto un video funkcijas mobilajos telefonos ir salīdzinoši nesen, taču sabiedrībā tās guvušas atzinību ļoti ātri, kas arī liecina, ka ātri apgūstam un izmantojam jaunās tehnoloģijas. Turklāt, pētījums parāda, ka mobilais telefons ir vienlīdz nozīmīgs visās iedzīvotāju vecuma grupās” norāda „Trodeks” Reklāmas un mārketinga direktore Dace Škrabe.
Kā trīs populārākās funkcijas mobilajos telefonos var minēt: modinātāja funkciju, kuru izmanto 91% aptaujāto, fotografēšanas funkciju, kuru izmanto 71% un mūziku vai radio klausās 52%.
Bez jau minētajām funkcijām, aptaujas respondenti norādījuši vēl vairākas funkcijas, kas tiek izmantotas mobilajos telefonos: piemēram, spēļu spēlēšana, datu pārnešana, kalkulators, GPS, diktofons. Tāpat arī atsevišķi respondenti ir norādījuši, ka telefons tiek izmantots ne tik tradicionālām funkcijām – piemēram, kā rotaļlieta bērniem.
Avots: nra.lv
Vēl par tēmu:
Latvija var kļūt par vienu no Eiropas mākslīgā intelekta datu glabāšanas centriem
Somijas tehnoloģiju uzņēmums DataCrunch Oy sadarbībā ar Latvijas Republiku un starptautiskajiem investoriem ir iesniedzis konceptuālu priekšlikumu Eiropas Komisijai par mākslīgā intelekta...
Lasīt tālāk76 % iedzīvotāju atbalsta sociālo tīklu aizliegšanu bērniem Latvijā
Vairums jeb 76 % Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka būtu jāmeklē risinājumi, lai ierobežotu sociālo tīklu lietošanu bērnu un jauniešu vidū, liecina “Tele2” un “Norstat” veiktās...
Lasīt tālākLatvijā ieviesta šūnu apraide – jauns rīks agrīnās brīdināšanas sistēmā iedzīvotāju drošībai
No 2025. gada 1. jūlija Latvijā ir ieviesta šūnu apraide – efektīvs un mūsdienīgs risinājums sabiedrības brīdināšanai ārkārtas situācijās. Šūnu apraide papildina jau esošos informēšanas...
Lasīt tālākVARAM, LIKTA un Latvijas Universitāšu asociācija dibina Mākslīgā intelekta centru
Svinīgā pasākumā viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministre Inga Bērziņa, Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācijas (LIKTA) prezidente Signe Bāliņa un...
Lasīt tālākSaeima noteic mākslīgā intelekta tehnoloģiju ekosistēmas izveidi Latvijā
Lai veicinātu valsts konkurētspēju, izmantojot mākslīgā intelekta tehnoloģiju dotās iespējas, veidos Mākslīgā intelekta centru, kas būs atbildīgs par šīs jomas attīstību Latvijā....
Lasīt tālākĪstenoto telefonkrāpšanas gadījumu skaits pēdējo trīs mēnešu laikā sarucis par 42%
Finanšu nozares asociācijas (FNA) apkopotie dati rāda, ka īstenoto telefonkrāpšanas gadījumu skaits turpina sarukt – jūlijā īstenoti par 6% mazāk telefonkrāpšanas gadījumu nekā jūnijā,...
Lasīt tālākPirmie soļi uzņēmumam, stājoties spēkā Nacionālās kiberdrošības likumam
1. septembrī spēkā stāsies Nacionālās kiberdrošības likums (NKDL), ko 5. jūlijā izsludinājis Valsts prezidents. Likums paredz noteikt virkni uzdevumu dažādu jomu uzņēmumiem, tai skaitā...
Lasīt tālākRīgā atklāta pirmā tuneļveida automazgātava
Šodien, 4. septembrī, Baltijas vadošais uzkopšanas pakalpojumu uzņēmums “PRO BRO Group” atklāj pirmo “PRO BRO Express” tuneļveida automazgātavu Rīgā, Juglas ielā 95C, automazgātavas...
Lasīt tālāk“Tele2” iesniedzis sūdzību Eiropas Komisijai: Daudzos publiskajos iepirkumos vērtēšana ir neobjektīva
Daudzpakalpojumu uzņēmums “Tele2” iesniedzis sūdzību Eiropas Komisijā (EK) par Eiropas Savienības (ES) tiesību normu neievērošanu mobilo sakaru publisko iepirkumu jomā Latvijā. Daudzos...
Lasīt tālākUX/UI Design Tools for Beginners
User experience (UX) and user interface (UI) are two different things. However, they come hand in hand because the result of designing a user interface is user experience. If you are a beginner,...
Lasīt tālāk