285 tūkstošus latu vērtās eiro kampaņas veidotājs vēl nezināms
Lai sasniegtu tādu informētības pakāpi, ka gada nogalē 90% Latvijas iedzīvotāju zinātu par eiro ieviešanas norisi, informatīvā kampaņa jāsāk jau septembrī, taču pagaidām nav zināms, kuram no trīs favorītiem tiks gandrīz 300 tūkstošus latu vērtais līgums.
Finanšu ministrija cer, ka tas tiks parakstīts jau šomēnes, taču precīzu datumu līguma slēgšanas specifikas dēļ nosaukt atturas.
Pašlaik no pieciem pretendentiem atlasīti trīs, kas neatkarīgas žūrijas locekļu skatījumā spēja piedāvāt vislabāko kampaņu. Par spēcīgākajiem ideju autoriem metu konkursā par eiro komunikācijas stratēģijas izstrādi un īstenošanu atzīta MRS grupa sadarbībā ar RCL, reklāmas nozares autoritātes Ērika Stendzenieka aģentūras Mooz! sadarbībā ar Komunikācijas aģentūru radītais priekšlikums, kā arī Hill and Knowlton Latvia un Taivas kopdarbs. MRS grupa piedāvā kampaņu Nauda nāk, Latvija aug!, Mooz! – Dabas likums 1, bet Hill and Knowlton Latvia – Gudrs lēmums. Tālāk ar eiro.
Finanšu ministrija ieplānojusi, ka informatīvajai kampaņai tā varētu tērēties līdz pat 285 tūkstošu latu atzīmei. Šī summa līgumu konkursu dalībnieku acīs padara īpaši pievilcīgu, un daži nozares pārstāvji pauž viedokli, ka konkurss varētu iestrēgt, jo neuzvarējušie kandidāti varētu tā rezultātus apstrīdēt Iepirkumu uzraudzības birojā.
Tomēr iepirkuma komisijas priekšsēdētāja Arta Biruma un eiro komunikācijas nodaļas vadītāja Ināra Rubene uzskata, ka šāds risks ir minimāls, jo konkursa nolikuma veidošanā piesaistīti jomas speciālisti, kas devuši noderīgus padomus, kurus ievērojot iecerēts šādu risku samazināt līdz minimumam. Tomēr, ja strīdēšanās starp konkursa dalībniekiem patiešām nonāks līdz konkursa apturēšanai, Finanšu ministrijai esot plāns, kā rīkoties tālāk. Detaļās par to ministrijas pārstāves neieslīga, taču viss notikšot, ievērojot likumu, turklāt konkursa rezultātu apstrīdēšana nekādi neietekmēšot žūrijas izvēli par labu vienam vai otram kandidātam.
Turklāt kampaņas izmaksas veido tikai 20% no pārējiem kritērijiem, saskaņā ar kuriem tiks izraudzīts uzvarētājs. Par daudz svarīgāku tiek uzskatīta kompetence un spēja īstenot iecerēto kampaņu.
Pēc metu konkursa, kurā tika izraudzīti trīs labākie pretendenti, žūrijas vērtējums iepirkumā veido 40%, pārējie kritēriji ir sadarbības–informācijas aprites modelis, krīzes komunikācijas plāns, orientācijas uz klientu apkalpošanu kompetence, komandas darba un sadarbības kompetence, abonēšanas maksas piedāvājums, krīzes komunikācijas maksas piedāvājums un stundu cenas.
Ar pretendentu, kurš sarunu vērtējumā ieguvis lielāko punktu skaitu, tiks sāktas sarunas par līguma slēgšanu. Ja neizdosies panākt vienošanos, tiks sāktas sarunas ar nākamo pretendentu.
Kopumā saistībā ar eiro ieviešanas kampaņu ir vai tiks veikti četri iepirkumi. Noslēdzies iepirkums par informatīvā tālruņa pakalpojumu sniegšanu, un kopš 5. jūlija darbu sākusi kompānija Transkom. Kopējā līguma summa ir līdz 46 000 latu. Iepirkumā par poligrāfijas pakalpojumu sniegšanu notiek vienošanās ar pretendentu par līgumu. Šī iepirkuma summa ir līdz 89 000 latu. Iepirkumā par sabiedrības informēšanas kampaņas informatīvo materiālu izvietošanu medijos notiek deviņu iesniegto pieteikumu izvērtēšana. Kopējā līguma summa – 177 000 latu.
Avots: nra.lv /Jānis Lasmanis
Vēl par tēmu:
Vērojams straujš hipotekāro kredītu pieaugums Latvijas nekustamā īpašuma tirgū, reģioni tuvojas Rīgas tempam
Latvijas nekustamo īpašumu tirgū šī gada pirmajā pusgadā novērots būtisks aktivitātes kāpums. Swedbank apkopotie dati liecina, ka noslēgto hipotekāro kredītu skaits palielinājies par...
Lasīt tālākLatvijā aug mājokļu īres maksa, taču lēnāk nekā Igaunijā un Lietuvā
Īres maksas pieaugums Latvijā pēdējo 15 gadu laikā ir bijis divreiz lielāks nekā vidēji Eiropas savienībā (ES), tomēr salīdzinot ar abām pārējām Baltijas valstīm, Latvijā šis kāpums...
Lasīt tālākPirmā maksājumu karte bērnam: 5 kļūdas, no kurām vecākiem izvairīties
Arvien biežāk vecāki piešķir saviem bērniem pirmo maksājumu karti salīdzinoši agrā vecumā – vidēji 10 līdz 11 gados, liecina Luminor bankas dati. Lai gan tas ir lielisks veids, kā veicināt...
Lasīt tālākRažas apjoms un graudu gala cena šobrīd ir lielais nezināmais
Aptuveni trešdaļa ražas vēl ir uz lauka, jo laikapstākļi neļauj to novākt, turklāt, liela daļa no nokultajiem graudiem ir lopbarības kvalitātē, tāpēc jautājums par kopējo ražas apjomu...
Lasīt tālākFM: nepieciešams stiprināt iestāžu iekšējo kontroli un risku vadību
Otrdien, 9. septembrī, valdības darba kārtībā ir iekļauts Finanšu ministrijas (FM) sagatavotais informatīvais ziņojums par iekšējā audita darbību ministrijās un iestādēs 2024. gadā....
Lasīt tālākCenas turpina augt: lielākais slogs – pārtika un mājoklis
Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) jaunākie patēriņa cenu dati rāda, ka augustā, salīdzinot ar jūliju, pārtikas un bezalkoholisko dzērienu cenas ir samazinājušās par 0,3 %. Taču...
Lasīt tālākRīgas dome lems par nakts sabiedriskā transporta pilotprojekta pagarinājumu
Pirmdien, 8. septembrī, Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja atbalstīja lēmumu pagarināt nakts sabiedriskā transporta pilotprojektu līdz oktobra beigām. Šogad, pēc piecu...
Lasīt tālākLatvijas mājsaimniecību patēriņa paradumi mainās – kopējais labklājības līmenis pieaug
Ēdam vairāk augļu, uzturā samazinās cukura patēriņš, un arvien biežāk izvēlamies iepirkties internetā. Tajā pašā laikā sarūk maizes, miltu un kartupeļu patēriņš, bet pieaug tēriņi...
Lasīt tālākKonstatēts jauns ĀCM uzliesmojums mājas cūku novietnē
Informējam, ka šodien apstiprināts jauns Āfrikas cūku mēra (ĀCM) uzliesmojums mājas cūkām Mārupes novada Salas pagastā novietnē ar 29 mājas cūkām. Šogad tas ir jau desmitais konstatētais...
Lasīt tālākSaeima atbalsta ārkārtējās situācijas izsludināšanu lauksaimniecībā ilgstošo lietavu dēļ
Saeima ceturtdien, 4. septembrī, atbalstīja valdības lēmumu izsludināt ārkārtējo situāciju lauksaimniecībā visā valsts teritorijā līdz 4. novembrim. Ārkārtējā situācija izsludināta,...
Lasīt tālāk