• Failure notice from provider:
    Connection Error:http_request_failed
16/07/2013, Kategorija: Bizness, Finanses, bankas

eiroLai sasniegtu tādu informētības pakāpi, ka gada nogalē 90% Latvijas iedzīvotāju zinātu par eiro ieviešanas norisi, informatīvā kampaņa jāsāk jau septembrī, taču pagaidām nav zināms, kuram no trīs favorītiem tiks gandrīz 300 tūkstošus latu vērtais līgums.

Finanšu ministrija cer, ka tas tiks parakstīts jau šomēnes, taču precīzu datumu līguma slēgšanas specifikas dēļ nosaukt atturas.

Pašlaik no pieciem pretendentiem atlasīti trīs, kas neatkarīgas žūrijas locekļu skatījumā spēja piedāvāt vislabāko kampaņu. Par spēcīgākajiem ideju autoriem metu konkursā par eiro komunikācijas stratēģijas izstrādi un īstenošanu atzīta MRS grupa sadarbībā ar RCL, reklāmas nozares autoritātes Ērika Stendzenieka aģentūras Mooz! sadarbībā ar Komunikācijas aģentūru radītais priekšlikums, kā arī Hill and Knowlton Latvia un Taivas kopdarbs. MRS grupa piedāvā kampaņu Nauda nāk, Latvija aug!, Mooz! – Dabas likums 1, bet Hill and Knowlton Latvia – Gudrs lēmums. Tālāk ar eiro.

Finanšu ministrija ieplānojusi, ka informatīvajai kampaņai tā varētu tērēties līdz pat 285 tūkstošu latu atzīmei. Šī summa līgumu konkursu dalībnieku acīs padara īpaši pievilcīgu, un daži nozares pārstāvji pauž viedokli, ka konkurss varētu iestrēgt, jo neuzvarējušie kandidāti varētu tā rezultātus apstrīdēt Iepirkumu uzraudzības birojā.

Tomēr iepirkuma komisijas priekšsēdētāja Arta Biruma un eiro komunikācijas nodaļas vadītāja Ināra Rubene uzskata, ka šāds risks ir minimāls, jo konkursa nolikuma veidošanā piesaistīti jomas speciālisti, kas devuši noderīgus padomus, kurus ievērojot iecerēts šādu risku samazināt līdz minimumam. Tomēr, ja strīdēšanās starp konkursa dalībniekiem patiešām nonāks līdz konkursa apturēšanai, Finanšu ministrijai esot plāns, kā rīkoties tālāk. Detaļās par to ministrijas pārstāves neieslīga, taču viss notikšot, ievērojot likumu, turklāt konkursa rezultātu apstrīdēšana nekādi neietekmēšot žūrijas izvēli par labu vienam vai otram kandidātam.

Turklāt kampaņas izmaksas veido tikai 20% no pārējiem kritērijiem, saskaņā ar kuriem tiks izraudzīts uzvarētājs. Par daudz svarīgāku tiek uzskatīta kompetence un spēja īstenot iecerēto kampaņu.

Pēc metu konkursa, kurā tika izraudzīti trīs labākie pretendenti, žūrijas vērtējums iepirkumā veido 40%, pārējie kritēriji ir sadarbības–informācijas aprites modelis, krīzes komunikācijas plāns, orientācijas uz klientu apkalpošanu kompetence, komandas darba un sadarbības kompetence, abonēšanas maksas piedāvājums, krīzes komunikācijas maksas piedāvājums un stundu cenas.

Ar pretendentu, kurš sarunu vērtējumā ieguvis lielāko punktu skaitu, tiks sāktas sarunas par līguma slēgšanu. Ja neizdosies panākt vienošanos, tiks sāktas sarunas ar nākamo pretendentu.

Kopumā saistībā ar eiro ieviešanas kampaņu ir vai tiks veikti četri iepirkumi. Noslēdzies iepirkums par informatīvā tālruņa pakalpojumu sniegšanu, un kopš 5. jūlija darbu sākusi kompānija Transkom. Kopējā līguma summa ir līdz 46 000 latu. Iepirkumā par poligrāfijas pakalpojumu sniegšanu notiek vienošanās ar pretendentu par līgumu. Šī iepirkuma summa ir līdz 89 000 latu. Iepirkumā par sabiedrības informēšanas kampaņas informatīvo materiālu izvietošanu medijos notiek deviņu iesniegto pieteikumu izvērtēšana. Kopējā līguma summa – 177 000 latu.

Avots: nra.lv /Jānis Lasmanis

326 skatījumi




Video

Kas interesē darba devējus? Atlases speciāliste sniedz ieteikumus, kā sagatavoties darba intervijai

11/07/2025

] Veiksmīga intervija var kļūt par izšķirošu soli karjeras attīstībā, taču lai mērķtiecīgi un pārliecinoši sagatavotos darba pārrunām, būtiski jau iepriekš pārdomāt atbildes uz...

Lasīt tālāk
Video

“Indexo” plāno iegādāties pensiju pārvaldes uzņēmumu “Vairo”

11/07/2025

INDEXO finanšu pakalpojumu grupa, kas ietver pensiju pārvaldes uzņēmumu IPAS INDEXO, AS INDEXO Atklāto Pensiju Fondu un AS INDEXO Banku, ir vienojusies ar pensiju pārvaldes uzņēmumu IPAS VAIRO...

Lasīt tālāk
Video

“LaTS” veikalos zemo cenu grozs noteikts trīs mēnešu periodam

11/07/2025

Mazumtirdzniecības tīkla “LaTS” veikali izziņojuši zemo cenu produktu grozu, uzsverot, ka šādas cenas konkrētām pārtikas precēm būs fiksētas augustā, septembrī un oktobrī. “Atkarībā...

Lasīt tālāk
Video

Mājokļi kļūst dargāki, aizņemas arvien lielākas summas

11/07/2025

Pēdējo divu gadu laikā vidējā jaunizsniegtā hipotekārā kredīta apmērs pieaudzis par 13%. Vidējais mājokļa kredīts 2023. gadā bija 90 tūkstoši eiro savukārt šogad bankas dati liecina,...

Lasīt tālāk
Video

2 no 3 darba devējiem nav gatavi pieņemt pensionāru darbā. Kā palikt pieprasītam?

10/07/2025

Četri no desmit Latvijas iedzīvotājiem ir saskārušies ar diskrimināciju dažādās dzīves jomās – izglītībā, profesionālajā darbībā un veselības aprūpē. «Latvijas iedzīvotāji...

Lasīt tālāk
Video

Latvijā zemāks jauniešu bezdarbs nekā ES: kā izmantot šo priekšrocību un ko sagaidīt?

10/07/2025

[caption id="attachment_35407" align="alignnone" width="300"] Beautiful business woman looking at papers she holding in her arms while working on computer at her office[/caption] Atrast jaunu darbu...

Lasīt tālāk
Video

EP pieņēmis priekšlikumus cīņai ar nekvalitatīvu preču pieplūdumu no trešo valstu internetveikaliem

10/07/2025

Trešdien Eiropas Parlaments pieņēma priekšlikumus, lai pārvaldītu pieaugošo nekvalitatīvu un potenciāli bīstamu lētu preču pieplūdumu ES no trešo valstu interneta veikaliem. Ziņojumā,...

Lasīt tālāk
Video

Parāds seko dzīvoklim – kam pievērst uzmanību iegādājoties mājokli?

08/07/2025

Lai gan arvien populārāka kļūst mājokļu iegāde jaunuzbūvētos projektos, Luminor dati liecina, ka dzīvokļi sērijveida ēkās vēl aizvien ieņem nozīmīgu vietu nekustamo īpašumu tirgū....

Lasīt tālāk
Video

Latvieši vecumdienām krāj nedaudz apzinīgāk nekā Baltijas kaimiņi; 10% nekrāj neko

08/07/2025

Lai arī lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju nākotnei krāj, turklāt galvenokārt ar pensiju 2. un 3. līmeņa palīdzību, 10% iedzīvotāju atzīst, ka neveido nekādus uzkrājumus savām vecumdienām,...

Lasīt tālāk
Video

Katrs trešais pircējs nepabeidz pirkumu tiešsaistē lēnas piegādes dēļ

08/07/2025

Saskaņā ar Baymard Institute 2025. gada datiem, septiņi no desmit pirkumiem internetveikalos netiek pabeigti. Starptautiskajā pētījumā izcelti trīs svarīgākie iemesli: pārāk augstas papildu...

Lasīt tālāk