285 tūkstošus latu vērtās eiro kampaņas veidotājs vēl nezināms
Lai sasniegtu tādu informētības pakāpi, ka gada nogalē 90% Latvijas iedzīvotāju zinātu par eiro ieviešanas norisi, informatīvā kampaņa jāsāk jau septembrī, taču pagaidām nav zināms, kuram no trīs favorītiem tiks gandrīz 300 tūkstošus latu vērtais līgums.
Finanšu ministrija cer, ka tas tiks parakstīts jau šomēnes, taču precīzu datumu līguma slēgšanas specifikas dēļ nosaukt atturas.
Pašlaik no pieciem pretendentiem atlasīti trīs, kas neatkarīgas žūrijas locekļu skatījumā spēja piedāvāt vislabāko kampaņu. Par spēcīgākajiem ideju autoriem metu konkursā par eiro komunikācijas stratēģijas izstrādi un īstenošanu atzīta MRS grupa sadarbībā ar RCL, reklāmas nozares autoritātes Ērika Stendzenieka aģentūras Mooz! sadarbībā ar Komunikācijas aģentūru radītais priekšlikums, kā arī Hill and Knowlton Latvia un Taivas kopdarbs. MRS grupa piedāvā kampaņu Nauda nāk, Latvija aug!, Mooz! – Dabas likums 1, bet Hill and Knowlton Latvia – Gudrs lēmums. Tālāk ar eiro.
Finanšu ministrija ieplānojusi, ka informatīvajai kampaņai tā varētu tērēties līdz pat 285 tūkstošu latu atzīmei. Šī summa līgumu konkursu dalībnieku acīs padara īpaši pievilcīgu, un daži nozares pārstāvji pauž viedokli, ka konkurss varētu iestrēgt, jo neuzvarējušie kandidāti varētu tā rezultātus apstrīdēt Iepirkumu uzraudzības birojā.
Tomēr iepirkuma komisijas priekšsēdētāja Arta Biruma un eiro komunikācijas nodaļas vadītāja Ināra Rubene uzskata, ka šāds risks ir minimāls, jo konkursa nolikuma veidošanā piesaistīti jomas speciālisti, kas devuši noderīgus padomus, kurus ievērojot iecerēts šādu risku samazināt līdz minimumam. Tomēr, ja strīdēšanās starp konkursa dalībniekiem patiešām nonāks līdz konkursa apturēšanai, Finanšu ministrijai esot plāns, kā rīkoties tālāk. Detaļās par to ministrijas pārstāves neieslīga, taču viss notikšot, ievērojot likumu, turklāt konkursa rezultātu apstrīdēšana nekādi neietekmēšot žūrijas izvēli par labu vienam vai otram kandidātam.
Turklāt kampaņas izmaksas veido tikai 20% no pārējiem kritērijiem, saskaņā ar kuriem tiks izraudzīts uzvarētājs. Par daudz svarīgāku tiek uzskatīta kompetence un spēja īstenot iecerēto kampaņu.
Pēc metu konkursa, kurā tika izraudzīti trīs labākie pretendenti, žūrijas vērtējums iepirkumā veido 40%, pārējie kritēriji ir sadarbības–informācijas aprites modelis, krīzes komunikācijas plāns, orientācijas uz klientu apkalpošanu kompetence, komandas darba un sadarbības kompetence, abonēšanas maksas piedāvājums, krīzes komunikācijas maksas piedāvājums un stundu cenas.
Ar pretendentu, kurš sarunu vērtējumā ieguvis lielāko punktu skaitu, tiks sāktas sarunas par līguma slēgšanu. Ja neizdosies panākt vienošanos, tiks sāktas sarunas ar nākamo pretendentu.
Kopumā saistībā ar eiro ieviešanas kampaņu ir vai tiks veikti četri iepirkumi. Noslēdzies iepirkums par informatīvā tālruņa pakalpojumu sniegšanu, un kopš 5. jūlija darbu sākusi kompānija Transkom. Kopējā līguma summa ir līdz 46 000 latu. Iepirkumā par poligrāfijas pakalpojumu sniegšanu notiek vienošanās ar pretendentu par līgumu. Šī iepirkuma summa ir līdz 89 000 latu. Iepirkumā par sabiedrības informēšanas kampaņas informatīvo materiālu izvietošanu medijos notiek deviņu iesniegto pieteikumu izvērtēšana. Kopējā līguma summa – 177 000 latu.
Avots: nra.lv /Jānis Lasmanis
Vēl par tēmu:
Sirdis un maki: kā Latvijas pāri atrod finansiālās dzīves līdzsvaru
Mīlestība virmo gaisā! Revolut, globālā finanšu lietotne ar vairāk nekā 50 miljoniem klientu visā pasaulē, pētīja, kā Eiropas pāri rīkojas ar naudu 21 Eiropas valstī. Lūk, kas tika...
Lasīt tālākLatvijas ceļotāji 2024. gadā ceļojumiem atvēlēja par 12% vairāk
Viens no lielākajiem tūroperatoriem Join UP! Baltic 2024. gadā sasniedza 80 miljonu eiro apgrozījumu Baltijā, gadu noslēdzot ar peļņu. Apkopojot 2024. gada datus, Latvijas ceļotāji saviem...
Lasīt tālākFinanšu disciplīna vai skandināvu minimālisms: kā cilvēki uzkrāj dažādās pasaules daļās?
Lai gan lielākā daļa no mums tiecas pēc finansiālās drošības un stabilitātes, iespējams, reti iedomājamies, ka dažādās kultūrās un valstīs pastāv unikālas uzkrājumu veidošanas...
Lasīt tālāk“Rail Baltica” – par katriem ieguldītajiem 150 tūkstošiem eiro nodokļos atgriežas 203 tūkstoši
"Rail Baltica" nav tikai lielākais infastruktūras projekts Latvijā ar ievērojamu Eiropas Savienības (līdz 85% finansējuma) un Latvijas valsts budžeta ieguldījumu. Apkopotā informācija liecina:...
Lasīt tālākBudžeta komisija konceptuāli atbalsta IIN atbrīvojumu nerezidentam par kriptoaktīvu atsavināšanu
Lai veicinātu kriptoaktīvu tirgus attīstību Latvijā, Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija trešdien, 12. februārī, konceptuāli atbalstīja grozījumus Iedzīvotāju ienākuma nodokļa...
Lasīt tālākVidējais patēriņa cenu līmenis gada laikā palielinājies par 3%
Šī gada janvārī, salīdzinot ar 2024. gada janvāri, vidējais patēriņa cenu līmenis palielinājies par 3%, liecina jaunākie Centrālās statistikas pārvaldes dati. Lielākā ietekme uz...
Lasīt tālākNorse Atlantic Airways Latvijā izveido operāciju vadības centru; ilgtermiņa plāns uzsākt lidojumus maršrutā Rīga–Ņujorka
Šodien, 10. februārī, tikšanās laikā ar ekonomikas ministru Viktoru Valaini un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) direktori Ievu Jāgeri, Norse Atlantic Airways dibinātājs...
Lasīt tālāk2024. gadā saražotā piena produkcija palielinājās par 6,1%
2024. gadā, salīdzinot ar 2023. gadu, piena pārstrādes uzņēmumos saražotā piena produkcija pārdošanai* palielinājās par 9,3 tūkstošiem tonnu jeb 6,1%, liecina Centrālās statistikas...
Lasīt tālākKrāsas un nauda: kā izvairīties no slepenajiem trikiem un iepirkties atbildīgi
Vai esat kādreiz aizdomājušies, kāpēc atlaižu uzlīmes visbiežāk ir košās krāsās, piemēram, sarkanas, oranžas vai dzeltenas? Krāsu psiholoģija ir viens no mārketinga rīkiem, kas var...
Lasīt tālākUldis Augulis: Lēmums par “bāzes pensijām” būtu jāpieņem jau šogad
Vecuma pensijas Latvijā 2024. gadā saņēma 436 893 cilvēki. Vidējais pensijas apmērs pērn bija 580,96 eiro. Vidējais pensionāra vecums bija 75 gadi, vidējais darba stāžs pensijas vecumu...
Lasīt tālāk