2012. gadā privātie pensiju fondi nopelnīja 163.9 tūkst. latu
Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (turpmāk – FKTK) sagatavotā informāciju liecina, ka 2012. gadā privātie pensiju fondi nopelnīja 163.9 tūkst. latu, kas ir trīs reizes vairāk, salīdzinot ar 2011. gadu. Tajā pašā laikā to aktīvu apjoms pieauga par 8,8% un gada beigās sasniedza 2 milj. latu.
2012. gadā dalībnieku skaits privātajos pensiju plānos pieauga par 8.9 tūkst. jeb 4.5%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu un kopējais privāto pensiju plāniem pievienojušais dalībnieku skaits gada beigās sasniedza 207 523, kas ir 19.8% no Latvijas ekonomiski aktīvajiem iedzīvotājiem Centrālās statistikas pārvaldes informācija – www.csb.lv..
No gada sākuma pensiju plānos iemaksāti 21.2 milj. latu jeb par 16% vairāk nekā pagājušā gadā, t.sk. par 29% pieauga arī pensiju plānu dalībnieku iemaksu apmērs, bet darba devēju iemaksu apmērs turpināja sarukt (par 5.6%). Tajā pašā laikā no pensiju plānu kapitāla tika izmaksāti 8 milj. latu jeb par 21% vairāk nekā iepriekšējā gadā, t.sk. lielākā daļa jeb 97.7% tika izmaksāti sakarā ar plānu dalībnieku pensijas vecuma iestāšanos.
Veiksmīgas investīciju darbības rezultātā pensiju plānu ieguldījumu vērtība pieauga un vidējais pensiju plānu ienesīgums 2012. gadā sasniedza 8.5% (2011. gadā tas bija mīnus 2.7%), individuāliem plāniem ienesīgums bija robežās no 2.2% līdz 11.3%.
Savukārt pensiju plānos uzkrātais pensiju kapitāla apmērs pieauga par 19%, salīdzinot ar 2011. gadu, un 2012. gada beigās sasniedza 142 milj. latu.
Pensiju plānu ieguldījumu struktūrā joprojām lielākais īpatsvars bija ieguldījumiem ieguldījumu fondu apliecībās (55%), kā arī parāda vērtspapīros un citos vērtspapīros ar fiksētu ienākumu (29%). Latvijā veikto ieguldījumu apmērs, salīdzinājumā ar 2011. gada beigām, būtiski nemainījās (+0.3%) un gada beigās sasniedza 44.9 milj. latu jeb 32% no kopējiem ieguldījumiem. Tajā pašā laikā no visiem ieguldījumiem ārvalstīs 95.4% veidoja ieguldījumi pārējās Eiropas Savienības dalībvalstīs.
Vēl par tēmu:
“LPB Bank” maina nosaukumu uz “Magnetiq Bank”
Šodien, 19. aprīlī, AS "LPB Bank" oficiāli maina juridisko nosaukumu uz AS "Magnetiq Bank", vienlaikus ieviešot arī jaunu zīmola vizuālo identitāti. Bankas nosaukuma un zīmola maiņas pamatā...
Lasīt tālākFinanšu revīzijas 2023: pirmo reizi visi Valsts kontroles atzinumi bez iebildēm
Kopumā 2023. gada finanšu revīziju rezultāti ir vērtējami pozitīvi – visi 26 atzinumi ir bez iebildēm, ieteikumu skaits salīdzinājumā ar pagājušo gadu sarucis vairāk nekā uz pusi....
Lasīt tālākTirdzniecības vietās būs jānorāda pārtikas produktu ražošanas valsts
Lai veicinātu patērētāju informētību par produktu, Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija trešdien, 17. aprīlī, trešajā – galīgajā – lasījumā...
Lasīt tālāk40 % iedzīvotāju šogad plāno mājokļa remontu
Remontēt savu mājokli šogad plāno 40 % Latvijas iedzīvotāju, savukārt 23 % atklāj, ka uzlabojumi viņu dzīvesvietai būtu nepieciešami, taču šobrīd tam pietrūkst finanšu līdzekļu,...
Lasīt tālākLatvijas Tirgotāju asociācija atbalsta iniciatīvu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli
Iniciatīvu portālā Manabalss.lv sākta parakstu vākšana par aicinājumu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli. Iniciatīvai atbalstu paudusi arī Latvijas...
Lasīt tālākIeviesta iespēja Rimi taromātos depozīta maksu ieskaitīt klienta kartes uzkrājumā
Lai nodrošinātu klientiem ērtāku depozīta maksas apriti, no 15. aprīļa Rimi kopā ar Depozīta Iepakojuma Operatoru (DIO) un taromātu uzstādītāju Tomra Collection Latvia pirmo reizi Latvijā...
Lasīt tālākPĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024: Digitālais saturs – ceļš kā veidot zīmola atpazīstamību
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā eksperti sniedza ieskatu tajā, kā mainās pārdošanas un klientu servisa jomas, kādas ir efektīvākās...
Lasīt tālākIzaugsmes trenere: Kvalitatīva aukstā zvana saturs slēpjas sarunas sākumā
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā eksperti runāja par nākotnes iespējām, izaicinājumiem un tendencēm pārdošanā un klientu apkalpošanas...
Lasīt tālākBORN DIGITAL Latvia vadītājs: 80% klientu ir gatavi maksāt vairāk, ja lietotāju pieredze ir uzlabota
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā BORN DIGITAL Latvia vadītājs Gatis Hasners runāja par stratēģiski nozīmīgiem elementiem biznesa attīstībai...
Lasīt tālākAlkoholiskos dzērienus no pirmdienas līdz sestdienai nevarēs iegādāties pēc plkst. 20.00
Lai mazinātu alkohola patēriņu sabiedrībā, plānots ierobežot laiku, kurā mazumtirdzniecībā varēs iegādāties alkoholiskos dzērienus. Plānots, ka no pirmdienas līdz sestdienai alkoholu...
Lasīt tālāk