Rīgas 1. Speciālā internātpamatskola pirmā Latvijā uzsāk planšetdatoru iPad izmantošanu mācību procesā
Pieci Rīgas 1. Speciālās internātpamatskolas skolēni ar speciālām vajadzībām šajā mācību semestrī saņēmuši planšetdatorus iPad, lai uzsāktu mācības, izmantojot jaunākās tehnoloģijas un mainītu mācību metodes. Tas
īstenots projekta „Inovatīvas mācību metodes bērniem ar speciālām vajadzībām” ietvaros, ko īsteno SIA „E Forma” kopā ar Rīgas 1. Speciālo internātpamatskolu. Projekta mērķis ir padarīt mācību procesu bērniem ar speciālām vajadzībām efektīvāku un kvalitatīvāku, izmantojot mācību procesā planšetdatorus un to plašās iespējas. Projekta laikā tiks izstrādāti mācību programmu moduļi, analizēta planšetdatoru lietošana skolā, kā arī izstrādātas rekomendācijas līdzīgu projektu īstenošanai citās skolās.
SIA “E Forma” valdes loceklis Ardis Markss norāda: „Projekta mērķis ir padarīt mācību procesu atvērtāku, interesantāku un saistošāku. Mērķis – attīstīt bērnu ar speciālajām vajadzībām dažādu prasmju attīstību gan valodas apguvē, gan matemātikā, gan mūzikā un tēlotājmākslā, attīstīt motoriku, koncentrēšanās spēju, veicināt bērnu emocionālo attīstību. Būtiski, ka bērni apgūs iemaņas moderno tehnoloģiju izmantošanā mācību procesā.”
Projektā iesaistītās skolas speciālās izglītības skolotāja Antra Krauce atzīst, ka bērniem un jauniešiem ar speciālajam vajadzībām mācību procesa pamatā jāizmanto īpašas pedagoģiskās metodes, kurās galvenās ir spēle un rotaļa. Svarīgi mācību procesā attīstīt valodu, komunikācijas prasmes un sociālās iemaņas. „Planšetdators ļauj izmantot dažādas interaktīvas un interesantas metodes. Strādājot ar iPad, mācību procesā tiek iesaistīta dzirde, redze, tauste, attīstītas orientēšanās spējas, uzmanība un koncentrēšanās spējas. Speciālo uzdevumu/programmu īpašā konstrukcija dod iespēju bērniem pašiem, bez citu palīdzības, viegli apgūt jaunas zināšanas, kas neprasa speciālu tehnisko atbalstu vai priekšzināšanas. Šajā eksperimentālajā projektā piedalīsies pieci bērni ar speciālām vajadzībām vecumā no12-15 gadiem, bet izstrādātie mācību programmu moduļi būs pieejami skolēniem ar speciālām vajadzībām visā Latvijā.”
Projekta autori norāda, ka projekta filozofiskā būtība ir panākt, lai bērns mācību procesā gūst prieku un pārliecību par savām spējām, neuzkrītoši norādot ceļu, kā sasniegt nepieciešamo rezultātu. Dažādas interesantas izglītojošas programmas, kas pieejamas planšetdatorā iPad, iepazīstina ar burtiem un cipariem, attīsta prasmes izprast sakarības starp skaņu un burtu, skaitu un skaitli, vārdu un attēliem. Bērni var mācīties patstāvīgi, spēlējoties, izmantojot redzi, dzirdi un tausti. Darbošanās ar planšetdatoru trenē un attīsta pirkstu sīko muskulatūru, jo visas darbības saistītas ar precīziem pieskārieniem konkrētās ekrāna vietās. Projekta ieguvums ir bērnu sociālo prasmju un iemaņu apgūšana, veidojot bērnu vērtību sistēmu un atbildību par padarīto.
SIA “E Forma” ir pieredze inovatīvu mācību materiālu izveidē. Ir izveidoti mācību līdzekļi mobilajām platformām (Ābece, Azbuka, New ABC), mācību grāmatas un didaktiskās galda spēles. Didaktiskā galda spēle “Gribu Gudrs būt!” ir Izglītības un zinātnes ministrijas godalgots mācību līdzeklis 6 gadīgajiem bērniem un tas ir kļuvis populārs bērnu izglītības procesā.
Projekts tiek realizēts ar Sorosa fonda – Latvija finansiālu atbalstu.
Mūsu mērķis ir panākt, lai mācīšanās kļūst stilīga!
Vēl par tēmu:
Valsts prezidents: iespējami drīz jāapstiprina tiesiskais regulējums austrumu robežas aizsardzības un apsardzības stiprināšanai
19. augustā Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs apmeklēja valsts austrumu robežu, lai klātienē izvērtētu progresu robežapsardzības infrastruktūras izbūvē, pretmobilitātes materiāltehnisko...
Lasīt tālākIerobežos robežu šķērsošanu starptautisko neregulāro pasažieru pārvadājumiem uz Baltkrieviju un Krieviju
Publiskajai apspriešanai tiesību aktu projektu publiskajā portālā ir iesniegts Satiksmes ministrijas (SM) sagatavotais normatīvais regulējums par ierobežojumu noteikšanu Latvijas Republikas–Baltkrievijas...
Lasīt tālākDabas muzejā varēs apskatīt simtiem krāšņu tomātu
Latvijas Nacionālajā dabas muzejā no 20. līdz 24. augustam dārzkopības entuziastus un visus interesentus priecēs simtiem krāšņu tomātu un aromātisku garšaugu. Izstāde “Tomāti un garšaugi...
Lasīt tālākNotiks ikgadējais Mūziķu labdarības skrējiens
Jau ceturto reizi norisināsies Mūziķu labdarības skrējiens, ko organizē nodibinājums “Fonds Līdzskaņa”. Ikgadējā pasākuma mērķis ir pievērst sabiedrības uzmanību mūzikas nozares...
Lasīt tālākTrešdaļa vecāku dod priekšroku brīvībai: skolas formām – nē
Trešdaļai skolēnu vecāku skolas formas nešķiet pieņemamas – daudzi tās uzskata par neērtām un apgrūtinošām, atklāts modes un izklaides centra “Rīga Plaza” veiktajā aptaujā. Visbiežāk...
Lasīt tālākLaiks vasaras ražas novākšanai: vai tavs ledusskapis ir gatavs dārza labumu saldēšanai un uzglabāšanai?
Ogu, augļu un citu vasaras gardumu sezona jau ir pašā pilnbriedā. Tāpēc tagad ir vislabākais laiks tos ievākt, sagatavot un sasaldēt lietošanai rudenī un ziemā. Tomēr bieži vien šajā...
Lasīt tālākRīga aicina uz koncertiem Dzegužkalnā, Dauderu parkā, Vērmanes dārzā un ģimeņu pasākumu Nordeķu parkā
Šonedēļ galvaspilsēta ar devīzi “Skani, Rīga!” piedāvā izbaudīt koncertus Dzegužkalnā, Dauderu parkā un Vērmanes dārzā, kā arī programmu ģimenēm ar bērniem “Mana Rīga –...
Lasīt tālāk“____ veids, kā pazaudēt naudu!” – Valsts policija aicina sabiedrību domāt kritiski un atpazīt krāpšanas riskus
Turpinoties krāpnieku aktivitātei un pieaugot ar krāpšanu saistītajiem zaudējumiem, Valsts policija uzsāk sociālo kampaņu “____ veids, kā pazaudēt naudu!”, kuras mērķis ir stiprināt...
Lasīt tālākPēc sadursmes ar dzīvnieku divreiz nedēļā Latvijā tiek norakstīta kāda automašīna
Pēc sadursmes ar meža dzīvnieku Latvijā vidēji katra septiņpadsmitā automašīna tiek norakstīta. Šī informācija jo svarīga kļūst tieši šobrīd, jo jūlijā Latvijā stirnām ir sācies...
Lasīt tālākValsts kontrole revīzijā aicināja nodrošināt taisnīgu samaksu, nevis ierobežot skolu direktoru pedagoģisko darbu
Publiskajā telpā turpinās diskusija par skolu direktoru pedagoģisko darbu. Valsts kontrole skaidro, ka 2018. gadā revīzijā vērtēja pedagogu samaksas sistēmas efektivitāti pašvaldībās...
Lasīt tālāk