Atsauksmes internetā veicina preču un pakalpojumu noietu
Jaunākie mārketinga pētījumi liecina, ka patērētāji aizvien vairāk paļaujas uz dažādu veidu rekomendācijām, paziņu ieteikumiem, citu klientu atsauksmēm un vērtējumiem. Tas norāda, ka šodien citu cilvēku pozitīvā pieredze internetā var kļūt par vienu no svarīgākajiem pārdošanas palīgiem un ietekmēt reklāmas tirgus turpmāko attīstību.
2011. gadā pasaulē vadošā mārketinga pētījumu uzņēmuma Nielsen veiktais pētījums liecina, ka klientu atsauksmes un vērtējums ir ārkārtīgi svarīgs lēmumu pieņemšanā par labu kādas preces vai pakalpojuma iegādei. 92% aptaujāto Eiropā ir atzinuši, ka ļoti uzticas pazīstamu cilvēku ieteikumiem un viedoklim, savukārt 70% aptaujāto uzticas informācijai (atsauksmēm), kas par precēm, pakalpojumiem un uzņēmumiem pausta internetā. Tikai 58% atzinuši, ka uzticas arī laikrakstos publicētajai informācijai, bet uzticēšanos dažādu veidu reklāmām pauž vidēji 40% aptaujāto.
„Dati rāda, ka, tikai reklamējoties, uzņēmums labākajā gadījumā var iekarot 40% mērķauditorijas uzticēšanos. Respektīvi, ja par šo uzņēmumu pozitīvā gaismā runā plašsaziņas līdzekļi, tad izredzes palielinās līdz 58%, bet, ja informācija atsauksmju un rekomendāciju veidā ir publicēta sociālajos tīklos, mājaslapā, dažādos blogos, tad uzņēmums var cerēt uz 92% potenciālo klientu labvēlību – tīri idejas līmenī, jo svarīga, protams, vēl ir preces vai pakalpojuma cena un citi faktori,” skaidro interneta mājaslapu satura izveides speciāliste Linda Kimeiša.
Arī Latvijā situācija ir līdzīga kā vidēji Eiropā. Nesen veiktais GFK pētījums norāda, ka klientu atsauksmēm ir liela nozīme Latvijas interneta lietotāju lēmumu pieņemšanas procesā par labu kādas preces vai pakalpojuma iegādei. Proti, 45% aptaujāto atzina, ka, neesot pārliecināti par preces vai pakalpojuma iegādi, viņi, visdrīzāk, uzņēmuma mājaslapā meklēs citu klientu atsauksmes un tikai tad pieņems lēmumu.
Interesanti, ka atsauksmes ir īpaši svarīgas 18–24 gadus veco interneta lietotāju vidū. Šajā vecuma grupā atsauksmēm vislielāko nozīmi piešķir vairāk nekā puse aptaujāto jeb 54%.
Linda Kimeiša norāda, ka „tendence ir nepārprotama! Ja uzņēmums vēlas gūt panākumus interneta vidē, tad tam ir jārada situācija, ka par to ir pozitīvas atsauksmes sociālajos tīklos, kur tās izlasīs klientu draugi, radi un ģimenes locekļi. Tas pats attiecas uz uzņēmuma mājaslapu, nišas portāliem vai blogiem, kur citu klientu pieredzi un atsauksmes meklēs interneta lietotāji.” Interneta mājaslapu satura izveides speciāliste skaidro, ka „šīs lietas ir vienkārši realizējamas, protams, ar nelielu piepūli, tomēr milzu investīcijas tās neprasa, bet jūtamu pozitīvu rezultātu uz uzņēmuma kontu un tēlu gan tās var atstāt. Nevajag domāt, ka atsauksmes ir tikai teksts, kurā rakstīts, cik uzņēmums ir lielisks. Tas var būt arī videostāsts, vērtējums ar zvaigznītēm, kā, piemēram, tas ir Forumcinemas. Tieši šīs zvaigznītes mums bieži palīdz pieņemt lēmumu, kuru filmu skatīties. Pastāv vēl daudzas citas formas un veidi, kā interneta lietotāji izsaka savu viedokli un citi to uzklausa.”
Vēl par tēmu:
Septembrī patēriņa cenu kāpums bija viens no mērenākajiem pēdējos gados
Septembrī patēriņa cenas pieauga, taču kāpums bija viens no mērenākajiem pēdējos gados, ko noteica vājāka sezonālā ietekme un zemāks spiediens no pārtikas un energoresursu cenām. Saskaņā...
Lasīt tālākMatisone: nodokļu administrācijas PVN piemērošanas prakse izmitināšanas pakalpojumiem rada risku uzņēmējiem pāriet ēnu ekonomikā
“Valsts ieņēmumu dienesta pievienotās vērtības nodokļa piemērošanas prakse viesu izmitināšanas jomā rada risku, ka mazie uzņēmumi varētu pāriet ēnu ekonomikā un vairs nemaksāt nodokļus....
Lasīt tālākValsts pārvaldes komisija: uzsākt būvniecību, reģistrēt būvi un nostiprināt īpašumtiesības varēs ar vienu iesniegumu
Lai varētu ieviest vienotu reģistrācijas procesu gan būvniecības uzsākšanai un būves reģistrācijai, gan arī būves īpašumtiesību nostiprināšanai, Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības...
Lasīt tālākPabeigta cūku likvidēšana Āfrikas cūku mēra skartajā SIA “Baltic pork” novietnē
Vakar, 5. oktobrī, pabeigta visu cūku likvidēšana un iznīcināšana Āfrikas cūku mēra (ĀCM) skartajā SIA “Baltic pork” novietnē. Atgādinām, ka ĀCM SIA “Baltic pork” cūku novietnē...
Lasīt tālāk“Latvijas Pasts” atsāk visu veidu vēstuļu piegādes uz ASV
VAS “Latvijas Pasts” no šodienas atsāk pieņemt visu veidu vēstuļu korespondenci ar dokumentiem, lai nodrošinātu piegādes uz ASV. Nacionālais pasta operators ir atjaunojis visu veidu vēstuļu...
Lasīt tālākSaeima konceptuāli atbalsta publisko iepirkumu reformu
Lai publisko iepirkumu sistēmu padarītu efektīvāku, Saeima ceturtdien, 2. oktobrī, konceptuāli atbalstīja rosinātās izmaiņas Publisko iepirkumu likumā. Par likuma grozījumu virzību...
Lasīt tālākSeptembrī uzņēmēju noskaņojums uzlabojies visās saimnieciskās darbības jomās
[caption id="attachment_34922" align="alignnone" width="300"] Businessteam[/caption] Uzņēmēju noskaņojums 2025. gada septembrī, salīdzinot ar augustu, uzlabojies visās saimnieciskās darbības...
Lasīt tālākPublisko izdevumu komisija aicina Satiksmes ministriju un pārvadātājus rast risinājumus atceltajiem reisiem un šoferu algām
Satiksmes ministrijai un pārvadātājiem ir jārod risinājumi atceltajiem reģionālo autobusu reisiem un šoferu algām, trešdien, 1. oktobrī, uzsvēra Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas...
Lasīt tālāk“Rīgas nami” veiks iekšējo izmeklēšanu saistībā ar Centrāltirgū konstatētajiem iespējamajiem pārkāpumiem
Šodien Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) darbinieki veica procesuālās darbības Rīgas Centrāltirgus telpās. Pašlaik SIA “Rīgas nami”, kas ir Rīgas Centrāltirgus...
Lasīt tālākBudžets 2026: Valdības uzmanības centrā – valsts drošība, atbalsts ģimenēm ar bērniem un kvalitatīva izglītība
Pirmdien, 22. septembrī, valdība apstiprināja Finanšu ministrijas (FM) sagatavoto informatīvo ziņojumu par nozaru ministriju un centrālo valsts iestāžu priekšlikumiem prioritārajiem pasākumiem...
Lasīt tālāk