Alberts Jodis: Sports no reklāmdevēju puses netiek pietiekami novērtēts
Pavērojot Latvijas sporta federāciju atbalstītāju skaitu rodas iespaids, ka uzņēmumi Latvijā nenovērtē sporta nozares dotās plašās reklāmas iespējas, lai arī šī ir sfēra, kas piedāvā plašu publicitāti un sabiedrības ievērību, norāda mārketinga speciālists Alberts Jodis.
“Sports pasaulē ir viena no populārākajām sponsorēšanas jomām, jo tā piesaista ļoti plašas auditorijas uzmanību, ka arī spēj to ilglaicīgi noturēt. Reklāmdevēji sacenšas par iespējām kļūt par kāda sporta pasākuma vai komandas atbalstītājiem, tādējādi ne tikai reklamējot savu uzņēmumu vai produktu, bet arī izpelnoties sabiedrības atzinību par atbalsta sniegšanu sporta veida vai konkrētās komandas attīstībai.
Diemžēl Latvijā uzņēmēji līdz galam nenovērtē sporta nozares piedāvātās iespējas reklāmdevējiem, par ko liecina atbalstītāju skaits. Tā piemēram, Latvijas Hokeja Federācijai šobrīd ir tikai ap desmit atbalstītāju, lai gan hokejs ir viens no populārākajiem sporta veidiem mūsu valstī.
Hokejs ir sporta veids, kas apvieno mūsu sabiedrību, piesaista latviešus un krievvalodīgos, uzmundrina un padara cilvēkus entuziastiskus. Turklāt hokeja pārstāvniecība Latvijā arvien pieaug – to spēlē gan bērni, gan jaunieši, sievietes un Latvijas izlase ar labiem rādītajiem pārstāv mūsu valsti pasaulē. Tas ir komunikācijas kanāls, kas paver ļoti plašas reklāmas iespējas, sākot ar sociālo atbildību, beidzot ar publicitāti.
Tomēr, neskatoties uz to, Latvijas uzņēmumi ir kūtri šī un arī citu sporta veidu atbalstam, kas liecina par informācijas trūkumu vai mazu pieredzi sporta sponsorēšanā. Tas, protams, ir izdevīgi tām kompānijām, kas ņēmušas piemēru no ārvalstu uzņēmumiem, un kļuvušas par sporta federācijas atbalstītajiem, jo tādējādi auditorijas uzmanība nav sadalīta un efekts ievērojami lielāks.
Tajā pašā laikā apzināmies, ka sporta attīstībai Latvijā ir nepieciešami līdzekļi, kuru ieguldījums būtu abpusēji izdevīgs gan sporta nozarei, gan uzņēmumiem,” komentē Alberts Jodis.
Vēl par tēmu:
2025. gada 2. ceturksnī vērojams darba tirgus aktivitātes pieaugums
Jaunākie nodarbinātības dati kopumā norāda uz pakāpenisku darba tirgus aktivitāšu atjaunošanos un sagaidāms, ka līdzīgas tendences kopumā saglabāsies arī gada otrajā pusē. Vienlaikus...
Lasīt tālākLIAA: Tūrisma nozarē vērojamas pozitīvas tendences
Tūrisms ir viena no Latvijas ekonomikas stratēģiski svarīgajām nozarēm, kas būtiski veicina pakalpojumu eksportu, nodarbinātību un reģionālo attīstību. Centrālās statistikas pārvaldes...
Lasīt tālākKāpēc trenēties tukšā dūšā nav laba ideja? Mītu lauž uztura speciāliste
Visi zina, ka pareizs uzturs un ūdens lietošana ikdienā ir svarīgi veselības aspekti, taču cilvēki bieži vien piemirst, ka ēšana un ūdens lietošana pirms un pēc treniņiem ir tieši tik...
Lasīt tālākMinistru kabinets apstiprina noteikumus pārtikas preču cenu caurredzamībai un monitoringam
Ministru kabinets otrdien, 12. augustā, apstiprināja Ekonomikas ministrijas izstrādātos noteikumus, kas nosaka kārtību, kādā pārtikas preču mazumtirgotāji sniedz informāciju Centrālajai...
Lasīt tālākPirmajā pusgadā eksporta vērtība pieaugusi par 3,4%, bet jūnijā samazinājusies par 2,6%
Latvijas preču eksporta vērtība šī gada jūnijā veidoja 1398 miljonus eiro, kas ir samazinājums par 2,6%, salīdzinot ar pērnā gada jūniju, vērtībai sasniedzot zemāko atzīmi pēdējo...
Lasīt tālākBūvniecībā 2. ceturksnī turpinās izaugsme
Nozares aktivitātes 2025. gadā pieaug un nozarē turpinās izaugsme. Būvniecības produkcijas apjoms salīdzināmās cenās 1. pusgadā bija par 7,8% lielāks nekā 2024. gada attiecīgajā periodā...
Lasīt tālākPētījums: Latvijas rehabilitācijas nozarei ir eksporta potenciāls
Latvijas rehabilitācijas nozarei ir eksporta potenciāls, tās priekšrocības ir specializētās rehabilitācijas programmas un augsti kvalificēti speciālisti, liecina pētījuma rezultāti par...
Lasīt tālākairBaltic uzsāk piešķirt lidmašīnām Baltijas pilsētu nosaukumus
Latvijas lidsabiedrība airBaltic ir uzsākusi piešķirt savām Airbus A220-300 lidmašīnām Baltijas valstu pilsētu nosaukumus, balstoties uz 2024. gadā airBaltic rīkoto Baltijas mīlētāko pilsētu...
Lasīt tālākApstrādes rūpniecībai jūnijā straujākā izaugsme pēdējo trīs gadu laikā
Augot ārējam pieprasījumam un eksportam, apstrādes rūpniecības izlaidei jūnijā bija vērojama strauja izaugsme. 2025.gada jūnijā, salīdzinot ar 2024.gada jūniju, gan pēc neizlīdzinātiem...
Lasīt tālākMinistru kabinets izsludina ārkārtējo situāciju lauksaimniecībā visā Latvijas teritorijā līdz 2025. gada 4. novembrim
Ministru kabinets otrdien, 5. augustā, ārkārtas sēdē, kas notika aptaujas kārtībā, lēma izsludināt ārkārtējo situāciju lauksaimniecībā visā valsts teritorijā līdz 2025. gada 4. novembrim. Ministru...
Lasīt tālāk