Biznesa idejas – no kūku cepšanas līdz kosmosa iekarošanai
Biznesa ideju televīzijas sacensībai „Firmas Noslēpums”, ko organizē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra un atbalsta SEB banka un Lattelecom, divu nedēļu laikā saņemti gandrīz 80 komandu pieteikumi no visas Latvijas. Idejas pārstāv plašu produktu un pakalpojumu klāstu, bet dominē ekoloģisku principu un zaļā dzīvesveida risinājumi, kā arī uzņēmējdarbība interneta vidē. Visi dalībnieki cīnīsies par galveno balvu savas idejas realizācijai – 10 000 latu.
„Radošu ideju Latvijā tiešām netrūkst, un mūsu saņemtie pieteikumi tam ir vislabākais pierādījums. Esam patīkami pārsteigti par to, ka latvieši nebaidās uzdrīkstēties un ticēt savām idejām. Domāju, ka to noteikti novērtēs arī raidījuma skatītāji,” atzīst raidījuma producente Ingrīda Brežģe. Neapstiprinās arī uzskats, ka inovācijas visbiežāk ir jaunās paaudzes un galvaspilsētas iedzīvotāju stiprā puse. Dalībnieku vecums ir sākot no 18 jaunākajam līdz pat 82 gadiem vecākajam biznesa idejas autoram, bet aptuveni puse no 78 pieteikto ideju autoriem nāk no reģioniem.
Starp saņemtajiem biznesa ideju pieteikumiem ir atrodamas gan tradicionālās uzņēmējdarbības sfēras, kā pārtikas produktu un dizaina priekšmetu ražošana un lauksaimniecība, gan arī ļoti specifiskas un Latvijas biznesa vidē reti pārstāvētas nišas – enerģētika, aviācija un pat bizness kosmosā. Interesanta tendence saistās ar to, ka daudzi no projektiem ir saistīti ar ekoloģiska dzīvesveida inovācijām. Ideju autori plāno radīt alternatīvās enerģijas avotus, ražot ekoloģiskus dzinējus, vairākas idejas liek uzsvaru uz bioloģiski pārstrādātu izejmateriālu izmantošanu. Ļoti populāri ir arī biznesa projekti, kas saistās ar digitālo vidi, to skaitā jāmin interneta veikali, portālu un aplikāciju veidošana un programmatūru izstrāde. Projektu vidū vienlīdz daudz pārstāvēta gan jaunu produktu ražošana, gan pakalpojumu sniegšana.
“Stereotipi par to, ka latvieši ir kautrīgi un baidās pašrealizēties, mazinās, un to īpaši spilgti redzam LIAA īstenotās Inovatīvas uzņēmējdarbības motivācijas programmas ietvaros, vērojot, cik aktīvi interesenti piesakās dažādiem biznesa ideju konkursiem, apmācībām un atbalsta pasākumiem. Īpaši prieks, ka to dalībnieku vidū ir daudz jauniešu, kas vēlas sākt savu biznesu, turklāt viņu idejas bieži ir patiešām neierastas un perspektīvas,” uzsver Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Projektu attīstības nodaļas vadītājs Guntis Lauskis.
Skaties biznesa ideju sacensības „Firmas Noslēpums” LTV1 katru ceturtdienu plkst. 21.15, jau no 17. novembra. Sacensības organizē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra sadarbībā ar HansaMedia, galvenie atbalstītāji ir SEB banka un Lattelecom. Projekts tiek īstenots darbības programmas “Uzņēmējdarbība un inovācijas” aktivitātes “Pasākumi motivācijas celšanai inovācijām un uzņēmējdarbības uzsākšanai” ietvaros, nodrošinot Eiropas Savienības fondu projekta „Inovatīvas uzņēmējdarbības motivācijas programma” īstenošanu.
Vēl par tēmu:
Latvijas Tirgotāju asociācija atbalsta iniciatīvu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli
Iniciatīvu portālā Manabalss.lv sākta parakstu vākšana par aicinājumu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli. Iniciatīvai atbalstu paudusi arī Latvijas...
Lasīt tālākIeviesta iespēja Rimi taromātos depozīta maksu ieskaitīt klienta kartes uzkrājumā
Lai nodrošinātu klientiem ērtāku depozīta maksas apriti, no 15. aprīļa Rimi kopā ar Depozīta Iepakojuma Operatoru (DIO) un taromātu uzstādītāju Tomra Collection Latvia pirmo reizi Latvijā...
Lasīt tālākPĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024: Digitālais saturs – ceļš kā veidot zīmola atpazīstamību
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā eksperti sniedza ieskatu tajā, kā mainās pārdošanas un klientu servisa jomas, kādas ir efektīvākās...
Lasīt tālākIzaugsmes trenere: Kvalitatīva aukstā zvana saturs slēpjas sarunas sākumā
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā eksperti runāja par nākotnes iespējām, izaicinājumiem un tendencēm pārdošanā un klientu apkalpošanas...
Lasīt tālākBORN DIGITAL Latvia vadītājs: 80% klientu ir gatavi maksāt vairāk, ja lietotāju pieredze ir uzlabota
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā BORN DIGITAL Latvia vadītājs Gatis Hasners runāja par stratēģiski nozīmīgiem elementiem biznesa attīstībai...
Lasīt tālākAlkoholiskos dzērienus no pirmdienas līdz sestdienai nevarēs iegādāties pēc plkst. 20.00
Lai mazinātu alkohola patēriņu sabiedrībā, plānots ierobežot laiku, kurā mazumtirdzniecībā varēs iegādāties alkoholiskos dzērienus. Plānots, ka no pirmdienas līdz sestdienai alkoholu...
Lasīt tālāk26% darba ņēmēju kopumā savā ikdienas darba dzīvē no tiešā vadītāja nesaņem konstruktīvu atgriezenisko saiti
Pētījumu kompānija Kantar veica darba ņēmēju aptauju, kurā noskaidroja dažādus ar darbinieku noskaņojumu un darba vidi saistītus jautājumus, tostarp, vai darbinieki savā ikdienas darba...
Lasīt tālākValsts vides dienesta ģenerāldirektora amatā iecelts Andris Ķēniņš
2. aprīlī Ministru kabinets apstiprināja Andri Ķēniņu Valsts vides dienesta (VVD) ģenerāldirektora amatā. A.Ķēniņš ieguva visaugstāko vērtējumu no pretendentiem, kas bija pieteikušies...
Lasīt tālākValsts kontrole: Tiek degradēta ideja, kāpēc tika izveidotas padomes valsts un pašvaldību kapitālsabiedrībās
Ar nelielu pārtraukumu jau turpat 30 gadus valsts kapitālsabiedrībās darbojas padomes. Darbs tajās ir labi atalgots. Padomēs iecelti arī ministriju vadošie ierēdņi un citu valsts uzņēmumu...
Lasīt tālākLatvijas Banka: Pārtraucot ekonomisko sadarbību ar Krieviju, Latvija būs ieguvēja
Sabiedrības spiediens par ekonomisko saišu mazināšanu ar Krieviju turpina pieaugt. Saeimā par to debatēja vairākas stundas. Nekāda konkrēta rīcība vēl nesakos, jo valdošā koalīcija uzskata,...
Lasīt tālāk