Zatleram paredzētais auto – pēc pēdējā modes kliedziena
Aizsardzības ministrija (AM) eksprezidenta Valda Zatlera vajadzībām paredzējusi iegādāties luksusa auto – melnu metāliskas krāsas limuzīnu ar tādām ekstrām, bez kurām, ikdienā pārvietojoties, varētu arī iztikt.
Auto eksperts, vērtējot potenciālā limuzīna tehnisko specifikāciju, norāda, ka viena no obligātajām prasībām – brūnas ādas krāsas salona apdare – ir modes kliedziens, nekas vairāk.
AM ir izsludinājusi konkursu limuzīna iegādei, tā cena nedrīkst pārsniegt 87 000 latu, vēsta portāls pietiek.com. Ministrijas mājaslapā ir publicētas prasības, kas izvirzītas eksprezidenta automašīnai. Piemēram, salona apdarei jābūt no brūnas ādas, ar koka apdares dekoru, audio sistēmai – ar skaļruņiem priekšā un aizmugurē, salonam nepieciešami velūra paklāji, kā arī mašīnai vajadzīgs nakts redzamības apgaismojums.
Valsts kontroliere Inguna Sudraba sarunā ar Neatkarīgo norādīja, ka vispirms jāformulē, kādi pienākumi eksprezidentam jāveic, un tad būs iespējams salīdzināt, kāds auto ir vajadzīgs, lai adekvāti nodrošinātu šo funkciju pildīšanu. Viņa pieļāva, ka nepieciešams būtiski grozīt vai pat pieņemt no jauna likumu Par Valsts prezidenta darbības nodrošināšanu, kas striktāk noteiktu prasības, kādām jāatbilst gan bijušo prezidentu dzīvoklim, gan mašīnai.
I. Sudraba izklausījās izbrīnīta, uzzinot, ka V. Zatlera auto jābūt tieši brūnas ādas krāsas salona apdarei, bet tad skaidrību ieviesa auto eksperts Uģis Vītols: «Tas ir modes kliedziens!»
U. Vītols savukārt bija neizpratnē, ko eksprezidents grasās darīt, ja reiz viņa nākamajam auto vajadzīgs nakts redzamības apgaismojums. Viņam izraisīja šaubas arī konkursa prasības, piemēram, degvielas patēriņam, kam ārpus pilsētas jābūt ne vairāk kā deviņiem litriem uz 100 kilometriem. «Kādi deviņi?! Nu taču nē! Tas ir ideālos apstākļos, bezvējā, ar minimālu apstāšanos,» komentēja speciālists, «šādus datus var iegūt laboratorijas apstākļos. Ja grib kaut kur nokļūt un iekļauties auto plūsmā, tad degvielas patēriņš būs 25 līdz 30 litri.» Dzinēja tilpumu viņš raksturoja kodolīgi: «Benzīna rijējs.»
U. Vītols izlases veidā komentēja V. Zatlera auto izvirzītās tehniskās prasības. Piemēram, atpakaļskata kamera jau tiekot «aktīvi iedzīvināta» arī vienkāršākos auto modeļos. Ja auto ir liels un šoferis nav pārāk pieredzējis, tad šāda ierīce ļaujot vieglāk noparkoties atpakaļgaitā. Arī durvju aizvēršanās palīgs un papildu lasīšanas apgaismojums aizmugurē luksusa klases auto esot «normāla lieta». Gumijas paklājs, kas iekļauts papildaprīkojumā, mūsu klimatiskajos apstākļos ir nepieciešams, bet par velūra paklājiem viņš dziļdomīgi noteica – gaumes lieta. Par karoga kātiem gan speciālists šķita izbrīnīts, tāpat kā par brūnas krāsas salonu un koka apdari.
Tomēr, noklausoties prasību kopumu bijušā prezidenta nākamajam limuzīnam, U. Vītols rezumēja: «Ja jau ticis [pie tādas iespējas], tad izbauda visu, kas ir.»
AM Militāri publisko attiecību departamenta direktors Airis Rikveilis sacīja, ka V. Zatleram paredzēto mašīnu pērk ministrija, jo tā nodrošina arī viņa apsardzi. Par tehniskās specifikācijas prasībām atbild Militārā policija, kas apsargā eksprezidentu. Turklāt šāds auto ik pēc trim četriem gadiem ir jāmaina. «Mēs pērkam ar domu, ka pēc tam to varēs izmantot protokola vajadzībām, VIP personu pārvadāšanai,» skaidroja A. Rikveilis. Izsludinātā konkursa tehniskajā specifikācijā nav minēts, kādas markas auto V. Zatlera vajadzībām plānots iegādāties.
Viņa priekšteči brauc katrs ar savas markas mašīnu, taču visi – ar luksusa klases auto. Guntim Ulmanim tiek īrēts Audi A8 uz četriem gadiem, Neatkarīgā noskaidroja Valsts prezidenta kancelejā. Savukārt Vaira VīķeFreiberga brauc automašīnā MercedesBenz S500, ko AM nopirka par 67 000 latiem (bez pievienotās vērtības nodokļa), informēja AM. Valsts prezidents Andris Bērziņš izmanto 2008. gadā pirkto tādas pašas markas auto (ar ko iepriekš pārvietojās V. Zatlers).
Paredzēts, ka konkurss par V. Zatlera automašīnas iegādi noslēgsies
12. decembrī.
***
Tehniskā specifikācija Zaltera automašīnai
• Limuzīna klases pilnpiedziņas automašīna
• Automobiļa tips: ne agrāk kā 2011. gadā izgatavots jauns limuzīna klases pilnpiedziņas automobilis
• Virsbūves tips: limuzīna pagarinātā versija
• Dzinēja darba tilpums (cm3): 3900–5500
• Degvielas tvertnes tilpums: ne mazāk kā 80 litru
• Degvielas patēriņš pilsētā: maksimāli 18 litru uz 100 km
• Degvielas patēriņš ārpus pilsētas: maksimāli 9 litri uz 100 km
• Obligātais aprīkojums un citas prasības (publicēts izlases veidā): audio sistēma ar skaļruņiem priekšā un aizmugurē; navigācijas sistēma (Baltijas karte); elektriski regulējami un apsildāmi sēdekļi priekšā un aizmugurē, ar atmiņas funkciju priekšējiem sēdekļiem; brūnas krāsas ādas salona apdare; salonā koka apdares dekors; elkoņa balsts priekšā sēdošajiem; atpakaļskata kamera; nakts redzamības aprīkojums; aizmugurējo durvju sānu stiklu un aizmugurējā stikla tumšs tonējums; durvju aizvēršanās palīgs
• Papildaprīkojums: aprīkota ar karoga kātiem pie priekšējā labā un kreisā automašīnas spārna; gumijas paklāji salonam
Avots: nra.lv
Vēl par tēmu:
Kariņš demisionē no ārlietu ministra amata
Saistībā ar speciālo avioreisu izmantošanu premjerēšanas laikā Krišjānis Kariņš ("Jaunā Vienotība") atkāpsies no ārlietu ministra amata. Krišjānis Kariņš no amata atkāpsies ar 10.04,...
Lasīt tālākNoteiks maksimālo tarifu braucienam ar taksometru no lidostas
Lai novērstu pasažieru apkrāpšanu gadījumos, kad negodprātīgi taksometru pakalpojumu sniedzēji pieprasa nesamērīgi augstu maksu, noteiks maksimālo tarifu braucienam ar taksometru no lidostas...
Lasīt tālāk“Apvienotais saraksts” pieprasa Artura Krišjāņa Kariņa demisiju
Pagājušajā nedēļā Ģenerālprokuratūras pieņemtais lēmums par kriminālprocesa ierosināšanu apstiprināja acīmredzamo – Artura Krišjāņa Kariņa VIP lidojumos lielā apjomā izšķērdēta...
Lasīt tālākLembergs: Lielākā māka ir nevis iesaistīties karā, bet izvairīties no kara
Komentējot savu sociālajos tīklos pausto aicinājumu Latvijas valdībai neprovocēt Krieviju, partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs norādīja: "Vai jūs gribat,...
Lasīt tālākLembergs: Pēdējo gadu laikā Latvija ir pieņēmusi vairākus bezatbildīgus lēmumus
Latvija pēdējos divos trijos gados ir pieņēmusi lērumu neizsvērtu lēmumu, kas nodara lielu kaitējumu Latvijas tautai, intervijā “Ventas Balss” sacīja partijas "Latvijai un Ventspilij"...
Lasīt tālākValsts kontrole: Intelektiskās transporta sistēmas valstī neievieš plānveidīgi un koordinēti
Intelektiskās transporta sistēmas (ITS) ir sistēmas, kurās informācijas un komunikācijas tehnoloģijas izmanto autotransporta jomā satiksmes un mobilitātes pārvaldībai, un tās ir kritiski...
Lasīt tālākDzintars: Eiroparlamenta vēlēšanās galvenā sacensība ir starp “Vienotību” un Nacionālo apvienību
Eiroparlamenta vēlēšanās galvenā sacensība ir starp "Vienotību" un Nacionālo apvienību, TV raidījumu ciklā “Nra.lv sarunas” sacīja Saeimas deputāts, Nacionālās apvienības priekšsēdētājs...
Lasīt tālākLembergs: Rīgā nav saimnieka, ir tikai muldētāji
Rīgas vadība neprot saimniekot, tā intervijā “Nra.lv sarunas” sacīja partijas “Latvijai un Ventspilij” valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs. “Jūs, rīdzinieki, esat pieraduši,...
Lasīt tālākUzraugošās iestādes atsakās publiski runāt par iespējamo “Vienotības” aplokšņu algu lietas pārbaudi
Par partijas “Vienotība” iespējamajām aplokšņu algām diskutēts visu nedēļu. Pati partija to nosaukusi par politiski motivētu uzbrukumu tās reputācijai. Tikmēr konkrētus pierādījumus...
Lasīt tālākLembergs: Man ir kauns, ka Siliņa ir manas valsts premjere
Evika Siliņa varētu būt laba mājsaimniece, bet ne laba premjere, intervijā “Nra.lv sarunas” sacīja partijas “Latvijai un Ventspilij” valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs. "ZZS...
Lasīt tālāk