• Failure notice from provider:
    Connection Error:http_request_failed
01/03/2018, Kategorija: Uzņēmējdarbība

Pievienotās vērtības nodokļa (PVN) izmaiņas Latvijai raksturīgajiem augļiem un dārzeņiem ir devušas pozitīvu pārdošanas tendenci tiem produktiem, kur likmes samazinājuma rezultātā jaunā cena ir ievērojami zemāka. Tā, piemēram, Rimi Latvia pircēji novērtējuši cenu samazinājumu dažādām ogām, bioloģiski audzētajiem produktiem un vairāku veidu dārzeņiem.

Atsevišķās pozīcijās pārdošanas apjomi, salīdzinot ar pagājušā gada februāri, pat trīskāršojušies. Tā, piemēram, brokoļi Rimi veikalos šī gada februārī pirkti divas reizes vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn. Savukārt ledus salāti Iceberg pat trīs reizes vairāk.

60% pieaugums novērots arī tādiem dārzeņiem kā kabači un cukīni. Pircēji pagājušajā mēnesī izvēlējušies ne tikai klasiskos dzeltenos sīpolus, bet arī sarkanos, kuriem pieaugums ir 35%. Arī kopējie tomātu pārdošanas apjomi februārī auguši par 25 %.

Lai arī ziemā dažādu ogu piedāvājums ir ierobežots, salīdzinot ar vasaras sezonu, melleņu pārdošanas apjomi kāpuši par 24 %, savukārt avenes pircēji iegādājušies pat par 29 % biežāk nekā pagājušajā februārī.

Tāpat februāra dati apstiprina tendenci, ka pircēji arvien vairāk novērtē iespēju iegādāties bioloģiski audzētu produkciju. “Tā kā redzam nemitīgu intereses pieaugumu par bioloģisko produkciju, savu sortimentu papildinām ne tikai dārzeņu un augļu segmentā, bet arī citās produktu grupās. Palielinoties pārdošanas apjomiem, mēs varam piedāvāt arī aizvien konkurētspējīgāku cenu,” norāda Rimi Latvia kategoriju direktors Milans Blūms. Piemēram, pieprasījums pēc bioloģiski audzētiem āboliem pārdotajās vienībās audzis par 48%, bio ogām – par 52% .

“Mēs ceram, ka tuvojoties pavasara sezonai un jaunās ražas periodam, pieaugs tieši Latvijā audzētu produktu pieprasījums. Raugoties februāra datos, vislabākos rezultātus Latvijā audzēto produktu grupā redzam pārdoto dzērveņu apjomā, kur kāpums ir 15%, savukārt salāti podiņos pārdoti par 27% vairāk,” turpina kategoriju vadītājs Milans Blūms.

Jau ziņots, ka samazinātā PVN likme no šī gada 1. janvāra attiecas uz pašmāju audzētiem, kā arī importētiem Latvijai raksturīgiem svaigiem augļiem, ogām, dārzeņiem un kartupeļiem, tostarp mazgātiem, mizotiem, lobītiem, grieztiem un fasētiem produktiem, bet to nepiemēros, ja šie produkti būs termiski vai kā citādi apstrādāti, piemēram, saldēt, sālīti vai kaltēti.

PVN samazināto 5% likmi Latvijai raksturīgiem svaigiem augļiem, ogām un dārzeņiem plānots ieviest uz laiku no 2018. gada 1. janvāra līdz 2020. gada 31. decembrim.

Foto: Pixabay

974 skatījumi




Video

Tirdzniecības vietās būs jānorāda pārtikas produktu ražošanas valsts

18/04/2024

Lai veicinātu patērētāju informētību par produktu, Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija trešdien, 17. aprīlī, trešajā – galīgajā – lasījumā...

Lasīt tālāk
Video

Latvijas Tirgotāju asociācija atbalsta iniciatīvu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli

16/04/2024

Iniciatīvu portālā Manabalss.lv sākta parakstu vākšana par aicinājumu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli. Iniciatīvai atbalstu paudusi arī Latvijas...

Lasīt tālāk
Video

Ieviesta iespēja Rimi taromātos depozīta maksu ieskaitīt klienta kartes uzkrājumā

16/04/2024

Lai nodrošinātu klientiem ērtāku depozīta maksas apriti, no 15. aprīļa Rimi kopā ar Depozīta Iepakojuma Operatoru (DIO) un taromātu uzstādītāju Tomra Collection Latvia pirmo reizi Latvijā...

Lasīt tālāk
Video

PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024: Digitālais saturs – ceļš kā veidot zīmola atpazīstamību

12/04/2024 | Autors: Publicitātes materiāls

Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā eksperti sniedza ieskatu tajā, kā mainās pārdošanas un klientu servisa jomas, kādas ir efektīvākās...

Lasīt tālāk
Video

Izaugsmes trenere: Kvalitatīva aukstā zvana saturs slēpjas sarunas sākumā

11/04/2024 | Autors: Publicitātes materiāls

Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā eksperti runāja par nākotnes iespējām, izaicinājumiem un tendencēm pārdošanā un klientu apkalpošanas...

Lasīt tālāk
Video

BORN DIGITAL Latvia vadītājs: 80% klientu ir gatavi maksāt vairāk, ja lietotāju pieredze ir uzlabota

11/04/2024 | Autors: Publicitātes materiāls

Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā BORN DIGITAL Latvia vadītājs Gatis Hasners runāja par stratēģiski nozīmīgiem elementiem biznesa attīstībai...

Lasīt tālāk
Video

Segs pusi būvdarbu izmaksu arī lielas jaudas pieslēgumiem

11/04/2024

Lai veicinātu jaunu investīciju piesaisti, tostarp augstas energointensitātes projektos, noteikts, ka sadales sistēmas operators sedz pieslēguma būvdarbu izmaksas 50 procentu apmērā arī lielas...

Lasīt tālāk
Video

Alkoholiskos dzērienus no pirmdienas līdz sestdienai nevarēs iegādāties pēc plkst. 20.00

10/04/2024

Lai mazinātu alkohola patēriņu sabiedrībā, plānots ierobežot laiku, kurā mazumtirdzniecībā varēs iegādāties alkoholiskos dzērienus. Plānots, ka no pirmdienas līdz sestdienai alkoholu...

Lasīt tālāk
Video

26% darba ņēmēju kopumā savā ikdienas darba dzīvē no tiešā vadītāja nesaņem konstruktīvu atgriezenisko saiti

04/04/2024

Pētījumu kompānija Kantar veica darba ņēmēju aptauju, kurā noskaidroja dažādus ar darbinieku noskaņojumu un darba vidi saistītus jautājumus, tostarp, vai darbinieki savā ikdienas darba...

Lasīt tālāk
Video

Vai pārtikas produktu cenu kāpums ir apstājies?

03/04/2024 | Autors: Labdien.lv redakcija

Pārtikas cenu kāpums ir apstājies, šorīt intervijā Latvijas Radio raidījumā "Labrīt" sacīja Lauksaimniecības tirgus veicināšanas daļas vadītāja, vadošā pētniece Ingūna Gulbe. Gulbe...

Lasīt tālāk