Rīgas “mikriņos” cels cenas
Mikroautobusu firmas vēlas paaugstināt maksu par braucienu līdz 55 santīmiem, jo pašlaik esot maršruti, kurus nākas dotēt no iekšējām rezervēm. Spriežot pēc pārvadātāju atbildēm Neatkarīgajai, šoreiz viņi cer uz labvēlīgu atbildi.
Pērn līdzīgs lūgums, kas attiecās uz septiņiem maršrutiem, tika noraidīts, jo nebija ievērotas visas normatīvajos aktos izvirzītās prasības.
Pārvadātāji jau tuvākajā Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisijas sēdē lūgs atļauju paaugstināt tarifu līdz 55 santīmiem par vienu braucienu. Akciju sabiedrības Rīgas Taksometru parks komercdirektore Anita Pakalniece norāda, ka 45 santīmu maksa par braucienu mikriņā vairs nav adekvāta. «Parasti degviela ir gandrīz vienīgais attaisnojums,» viņa piebilst. Uz degvielas cenām atsaucas arī Reģionālo regulāro autobusu komercpārvadājumu nozares darba devēju organizācijas pārstāvis Guntis Šķerbergs: «Ņemot vērā straujo degvielas cenu lēcienu, daudzi maršruti kļūst nerentabli, un tos uzturēt uz rentablo maršrutu rēķina kļūst arvien grūtāk.» A. Pakalniece stāsta, ka uzņēmumā tiek iekšēji dotēti divi maršruti, kur pašlaik pārvadājumi notiek zem pašizmaksas.
Viņa arī atzīst, ka tiek gaidīts rezultāts uzņēmuma Rīgas satiksme (RS) izsludinātajai iepirkuma procedūrai par pasažieru pārvadājumiem ar mikroautobusiem. Kopš 1. janvāra, kad mikroautobusu satiksmes organizācija pilsētā pārgāja RS pārziņā, A. Pakalniece sadarbību vērtē kā ļoti veiksmīgu. Tomēr uzņēmums Riga Transport OU vērsās ar sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB), tāpēc iepirkuma procedūra nav noslēgta. RS ar iepriekšējiem pārvadātājiem noslēgusi pagaidu līgumus, bet IUB lēmumu pārsūdzēs tiesā. Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja uzdevusi RS organizēt jaunu iepirkuma procedūru. RS pārvadātājiem izvirzījusi augstas prasības, atzīst A. Pakalniece. Viens no nosacījumiem ir iegādāties augstākas klases mašīnas. Taču, ja līgums ar pārvadātājiem tiek pagarināts tikai uz gadu kā līdz šim, firmas nav ieinteresētas pirkt jaunus mikroautobusus. Ja turpmāk līgums būtu uz, piemēram, astoņiem gadiem, tad pasažieri varētu braukt komfortablākos mikriņos, jo mašīnu var izmaksāt piecos gados.
A. Pakalniece stāsta, ka Rīgā ir vairāki maršruti, kuros cits sabiedriskais transports nekursē tik tālu, cik mikroautobusi. Iedzīvotājiem aizbraukt līdz Kaivas ielai Mežciemā visērtāk ir ar mikriņu. Izveidot infrastruktūru, piemēram, autobusu satiksmei sanāktu dārgāk. Mikroautobusu galapunkts iekārtots pie tirdzniecības centra Domina, mazie busiņi kursē arī līdz Berģiem.
G. Šķerbergs apgalvo – nav skatīts jautājums par mikroautobusu maršrutu masveida slēgšanu, ja netiks paaugstināta maksa par braucienu.
***
UZZIŅAI
Dārgākais mikriņu maršruts pasažieriem izmaksā 90 santīmu,
vairākos maršrutos ieviesta pazemināta maksa pensionāriem (dažas stundas dienā) – 10 santīmu,
viena brauciena vidējā cena ir 45 līdz 50 santīmu.
Avots: nra.lv/Antra Gabre
Vēl par tēmu:
Saeima atbalsta mangāna rūdas iekļaušanu sankcionēto preču sarakstā
Saeima trešdien, 27. martā, atbalstīja lēmuma projektu par pasākumiem Latvijas valsts ekonomiskās sadarbības pārtraukšanai ar agresorvalstīm – Krieviju un Baltkrieviju. Deputāti tajā...
Lasīt tālākLDDK ģenerāldirektors: Jāmazina ieradums ņemt darbnespējas lapas
Jāmazina darbinieku ieradums ņemt slimības lapas, intervijā Latvijas Radio raidījumā "Labrīt" sacīja Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) ģenerāldirektors Kaspars Gorkšs. Kā...
Lasīt tālākNo 1. aprīļa reģionālajā sabiedriskajā transportā tiks ieviesti jauni biļešu veidi un tarifi
No šī gada 1. aprīļa pakāpeniski stāsies spēkā jaunā reģionālā sabiedriskā transporta biļešu un tarifu sistēma. Turpmāk, pārvietojoties zonu ietvaros, vilcienu biļešu cena sastāvēs...
Lasīt tālākĀbrama: Siltumapgādes tarifam jābūt zemākam un prognozējamam
“Šī brīža tarifi neatspoguļo aktuālās energoresursu cenu izmaiņas. Siltumapgādes tarifiem ir jābūt zemākiem un iedzīvotājiem jābūt iespējai savlaicīgi prognozēt izmaksas nākamajā...
Lasīt tālākEksperti: Iedzīvotājus no sava mājokļa iegādes attur nepietiekami ienākumi, ekonomiskā situācija un neskaidrība par nākotni
Pie zemās aktivitātes mājokļa tirgū vainojamas ne tikai augstās EURIBOR likmes, bet arī nepietiekami ienākumi un ekonomiskā situācija, liecina ekspertu novērojumi. “Mājokļu attīstītāji...
Lasīt tālākPVD dzīvnieku audzētavā “Lieldeviņzare” izņem suņus
Par dzīvnieku labturības prasību pārkāpumiem un ilgstošu konstatēto pārkāpumu nenovēršanu, Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) no dzīvnieku audzētavas “Lieldeviņzare” Bauskas...
Lasīt tālākSaeimas komisija pauž atbalstu samazinātajai 12% PVN likmei sabiedriskajā ēdināšanā
Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas Ēnu ekonomikas apkarošanas apakškomisijas deputāti otrdien, 19. martā, apspriežot ēnu ekonomikas situāciju sabiedriskās ēdināšanas jomā,...
Lasīt tālākLOSP valdes priekšsēdētājs: Polijas izcelsmes gurķi, iespējams, nāk no Krievijas
Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomes (LOSP) rīcībā nonākusi informācija par konstatētajiem iespējamajiem pārkāpumiem vienā no lielākajiem mazumtirdzniecības veikalu tīkliem...
Lasīt tālāk“airBaltic” lidmašīnas 40% reisu apkalpo citu aviokompāniju pasažierus
Šogad nacionālajai aviosabiedrībai “airBaltic” jāatrod 300 miljoni eiro, lai atmaksātu iepriekš aizņemto naudu un turpinātu iepirkt jaunas lidmašīnas. Taču pēdējā gada laikā tikai...
Lasīt tālāk“GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024”: Digitalizācija maina grāmatvežu ikdienu
Ceturtdien, 14. martā, tiešsaistē norisinājās biznesa konference “GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024”, kurā jomas zinošākie eksperti dalījās ne tikai ar praktiskiem skaidrojumiem un ieteikumiem...
Lasīt tālāk