LTAB: Neapdrošināti transportlīdzekļi būtu jāizņem no satiksmes
Lai novērstu situāciju, ka ceļu satiksmē piedalās transportlīdzekļi bez OCTA, tādējādi apdraudot citus satiksmes dalībniekus, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) nācis klajā ar ierosinājumu izņemt no satiksmes transportlīdzekļus, kuri pārvietojas bez OCTA. Šo transportlīdzekļu vadītājiem būtu iespēja pēc soda noformēšanas iegādāties OCTA vai arī viņu transportlīdzeklis tiktu evakuēts uz stāvvietu. Kā norāda LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics „Šobrīd sanāk paradoksāla situācija, ceļu satiksmē piedalās neapdrošināti transportlīdzekļi, taču pēc to apstādināšanas un soda kvīts izrakstīšanas tie turpina ceļu ar to pašu neapdrošināto spēkratu tā it kā nekāds pārkāpums nebūtu noticis. Savukārt situācijas nopietnība tiek aptverta tikai tad, kad ir notikusi milzu avārija. Prevencijas pasākumi jāveic pirms traģēdija vēl notikusi, nevis pēc tās”.
Šobrīd Ceļu satiksmes likuma 18.panta 2.punkts nosaka, ka transportlīdzeklim ir aizliegts piedalīties ceļu satiksmē, ja nav iegādāta OCTA. Savukārt saskaņā ar Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksu (LAPK), par piedalīšanos ceļu satiksmē bez OCTA ir paredzēts naudas sods, neaizliedzot konkrētajam transportlīdzekļa vadītājam turpināt piedalīties ceļu satiksmē pēc soda piemērošanas, tādējādi LAPK pilnībā neļauj nodrošināt likumos paredzētās normas.
„Aplūkojot pēdējo gadu statistiku varam secināt, ka neapdrošinātu transportlīdzekļu izraisīto negadījumu sekas bieži vien ir ļoti nopietnas. Parasti OCTA neesamība „iet roku rokā” arī ar citiem nopietniem ceļu satiksmes pārkāpumiem – autovadītāji brauc reibumā, pārvietojas bez tiesībām, kā arī transportlīdzeklim nav izieta tehniskā apskate. Tādējādi gandrīz vai katrā šādā lielā avārijā cieš līdzbraucēji vai gājēji, kļūstot par invalīdiem vai arī negadījuma rezultātā ejot bojā. Esam arī konstatējuši, ka gadījumā, ja transportlīdzekļa vadītājam nav OCTA un ar šādu spēkratu tiek izraisīta avārija, tas kalpo par iemeslu, kāpēc vadītājs mēģina aizbēgt no notikuma vietas. Šobrīd jau normatīvie akti nosaka, ka gadījumā, ja transportlīdzeklis tiek vadīts alkohola reibumā, tas tiek izņemts no satiksmes. Tādējādi, ņemot par pamatu jau esošo kārtību un likumus, būtu pilnveidojams tiesiskais regulējums, kas paredzētu, gadījumā, ja vadītājam nav iegādāta OCTA, izņemt transportlīdzekli, nepieļaujot tā tālāku dalību ceļu satiksmē līdz apdrošināšanas iegādei”, informē Juris Stengrevics.
Ar iniciatīvu par neapdrošinātu transportlīdzekļu izņemšanu no satiksmes, LTAB ir vērsies pie atbildīgajām institūcijām, rosinot Latvijai pārņemt citu valstu piemērus, kur neapdrošināti transportlīdzekļi tiek izņemti no ceļu satiksmes līdz apdrošināšanas iegādei. Tomēr lai izdarītu attiecīgus grozījumus likumdošanā, ir veicams liels darbs pie noteikumu un to piemērošanas kārtības izstrādes. Piemēram, precīzi būtu jādefinē, kā transportlīdzekļa īpašnieks tiks informēts par spēkrata izņemšanu, gadījumos, kad pats nebūs pie stūres. Tāpat būtu apspriežama iespēja, kad pēc soda izrakstīšanas OCTA tiek iegādāta attālināti, izmantojot elektroniskos sakaru līdzekļus, vai tiek izsaukts apdrošināšanas aģents, pēc kā vadītājam netiek konfiscēts transportlīdzeklis, bet ir iespēja turpināt ceļu.
Vēl par tēmu:
Noteiks maksimālo tarifu braucienam ar taksometru no lidostas
Lai novērstu pasažieru apkrāpšanu gadījumos, kad negodprātīgi taksometru pakalpojumu sniedzēji pieprasa nesamērīgi augstu maksu, noteiks maksimālo tarifu braucienam ar taksometru no lidostas...
Lasīt tālākValsts kontrole: Intelektiskās transporta sistēmas valstī neievieš plānveidīgi un koordinēti
Intelektiskās transporta sistēmas (ITS) ir sistēmas, kurās informācijas un komunikācijas tehnoloģijas izmanto autotransporta jomā satiksmes un mobilitātes pārvaldībai, un tās ir kritiski...
Lasīt tālākNoteiktajā termiņā pārreģistrēti tikai 46 iepriekš Krievijā reģistrēti transportlīdzekļi
Jau šomēnes no Latvijas ielām būtu jāpazūd automobiļiem ar Krievijas numura zīmēm. Eiropas regula paredz, ka sankcijām pakļauti arī privātie transportlīdzekļi, kas reģistrēti agresorvalstī....
Lasīt tālākPlāno palielināt sodus par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem
Plāno palielināt sodus par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem. To paredz Saeimā ceturtdien, 1.februārī, otrajā lasījumā atbalstītie grozījumi Ceļu satiksmes likumā. Satiksmes...
Lasīt tālākPlāno palielināt sodus par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem
Saeimas Juridiskā komisija otrajā lasījumā atbalstījusi grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas paredz palielināt sodus par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem. Satiksmes...
Lasīt tālākKP: Saskaņota OCTA prēmiju sadārdzināšana nav pieļaujama
Reaģējot uz publiski izskanējušo informāciju par iespējamu sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) prēmiju sadārdzināšanos...
Lasīt tālākKP soda LTAB: Jaunu dalībnieku ienākšana tirgū kavēta vismaz 10 gadus
Konkurences padome (KP) pērnā gada 21. decembrī lēma sodīt Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroju (LTAB) ar naudas sodu 336 086 eiro apmērā par konkurenci kropļojošām biedrības...
Lasīt tālākJuridiskā komisija neatbalsta vadītāja tiesību atņemšanu par atļautā ātruma pārsniegšanu no 31 līdz 40 km stundā
Saeimas Juridiskā komisija trešdien, 13.decembrī, pirms otrā lasījuma Saeimā skatot grozījumus Ceļu satiksmes likumā, noraidīja priekšlikumus, kas par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu...
Lasīt tālāk“Balcia”: Gaidāmā Konkurences padomes lēmuma dēļ nākamgad visdrīzāk pieaugs OCTA polišu cenas
Drīzumā gaidāms Konkurences padomes lēmums, kas ietekmēs ikvienu auto īpašnieku Latvijā. Konkurences tirgus uzraugi ir atzinuši, ka OCTA tirgū 10 gadus nebija ļauts ienākt jaunam apdrošinātājam...
Lasīt tālākSavākti paraksti, lai apturētu grozījumus tiesību atņemšanai pārkāpumam virs 31km/h
Sabiedrības iniciatīvu portālā Mana Balss trīs dienās savākti vairāk nekā 11 000 parakstu pret priekšlikumu, kas paredzētu tiesību atņemšanu par braukšanas ātruma pārsniegšanu par...
Lasīt tālāk