• Failure notice from provider:
    Connection Error:http_request_failed
14/09/2018, Kategorija: Auto
Autors: Anna Berga, Labdien.lv

=

Iecerētās Obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas (OCTA) likuma izmaiņas neparedz OCTA polišu cenu kāpumu, šorīt intervijā Latvijas Radio sacīja Latvijas Apdrošinātāju asociācijas prezidents Jānis Abāšins.

Kā zināms, Ministru kabinets otrdien lēma virzīt apstiprināšanai Saeimā Finanšu ministrijas (FM) sagatavotos apjomīgos grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā.

“Apjomīgie grozījumi likumā pēc būtības neko radikāli nemaina,” apgalvoja Abāšins. Pēc viņa sacītā, to mērķis ir sakārtot līdz šim nesakārtotas lietas, bet ne palielināt OCTA polišu cenu.

Komentējot to, ka OCTA maksimālās atlīdzības apmērā plāno ietvert inflācijas koeficientu, Abāšins skaidroja, ka tās ir teorētiskas summas, jo pašlaik maksimālā atlīdzība personai ir 5 miljoni eiro, bet īpašumiem – 1 miljons eiro, tikmēr vidējās atlīdzības apmērs Latvijā ir 1000 eiro, bet maksimālā atlīdzība par negadījumu Somijā šobrīd ir 3,5 miljoni eiro.

Likuma grozījumi arī paredz tirdzniecības uzņēmuma pienākumu noslēgt OCTA līgumus attiecībā uz tirdzniecībā pieņemtiem Latvijā no uzskaites noņemtiem transportlīdzekļiem. “Turpmāk brīdī, kad automašīnu nodos tirdzniecībā, iepriekšējā īpašnieka polisi pārtrauks, bet tirgotājam būs tirdzniecības numuri un attiecīgi apdrošināšana šiem numuriem,” sacīja Abāšins.

Vienlaikus viņš atzina, ka ir viena lieta, kas šajā grozījumu paketē nav iekļauta – tā ir apdrošināšana lauksaimniecības tehnikai, kas neizbrauc uz koplietošanas ceļiem. “Šis jautājums ir nobremzēts, lai nebūtu lieku diskusiju pirms vēlēšanām, jo tad “zemnieki mūs noēstu bez sāls”, atzina Abāšins.

Jau vēstīts, ka likumprojekta mērķis ir pilnveidot un papildināt spēkā esošā OCTA likuma normas, jo piedāvātie risinājumi novērsīs praksē konstatētās nepilnības un ieviesīs uzlabojumus ceļu satiksmes negadījumā (CSNg) cietušo personu, apdrošinājumu ņēmēju un autovadītāju interesēs, kā arī ieviesīs jaunus apdrošinātāja atbildības limitus personai un mantai nodarīto zaudējumu atlīdzināšanai.

Gala lēmums par likuma grozījumiem jāpieņem Saeimai, bet plānots, ka tie stāsies spēkā 2019. gada 1. janvārī.

Kā zināms, 1997. gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma, kuras mērķis ir nodrošināt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību Latvijā un Zaļās kartes sistēmas dalībvalstīs. Sistēmas darbības sekmīgākai nodrošināšanai ir izveidots LTAB, kurā apvienojušās apdrošināšanas sabiedrības, kurām ir tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā – AAS “Balta”, AAS “Baltijas Apdrošināšanas Nams”, AAS “BTA Baltic Insurance Company”, “Compensa Vienna Insurance Group” ADB Latvijas filiāle, “ERGO Insurance” SE Latvijas filiāle, ADB “Gjensidige” Latvijas filiāle, “If P&C Insurance” AS Latvijas filiāle, “Seesam Insurance” AS Latvijas filiāle un “Swedbank P&C Insurance” AS Latvijas filiāle.

Foto: Shutterstock

1,122 skatījumi




Video

Rīgā spēkā “puteņa biļetes”: Autovadītāji var izmantot sabiedrisko transportu bez maksas

22/04/2024

Saskaņā ar Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra prognozēm pirmdienas pēcpusdienā galvaspilsētā iespējama stipra snigšana, kas turpināsies līdz otrdienai, tāpēc Rīgas...

Lasīt tālāk
Video

Noteiks maksimālo tarifu braucienam ar taksometru no lidostas

27/03/2024

Lai novērstu pasažieru apkrāpšanu gadījumos, kad negodprātīgi taksometru pakalpojumu sniedzēji pieprasa nesamērīgi augstu maksu, noteiks maksimālo tarifu braucienam ar taksometru no lidostas...

Lasīt tālāk
Video

Valsts kontrole: Intelektiskās transporta sistēmas valstī neievieš plānveidīgi un koordinēti

20/03/2024

Intelektiskās transporta sistēmas (ITS) ir sistēmas, kurās informācijas un komunikācijas tehnoloģijas izmanto autotransporta jomā satiksmes un mobilitātes pārvaldībai, un tās ir kritiski...

Lasīt tālāk
Video

Noteiktajā termiņā pārreģistrēti tikai 46 iepriekš Krievijā reģistrēti transportlīdzekļi

05/02/2024 | Autors: Nekā personīga, TV3

Jau šomēnes no Latvijas ielām būtu jāpazūd automobiļiem ar Krievijas numura zīmēm. Eiropas regula paredz, ka sankcijām pakļauti arī privātie transportlīdzekļi, kas reģistrēti agresorvalstī....

Lasīt tālāk
Video

Plāno palielināt sodus par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem

01/02/2024

Plāno palielināt sodus par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem. To paredz Saeimā ceturtdien, 1.februārī, otrajā lasījumā atbalstītie grozījumi Ceļu satiksmes likumā. Satiksmes...

Lasīt tālāk
Video

Plāno palielināt sodus par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem

17/01/2024

Saeimas Juridiskā komisija otrajā lasījumā atbalstījusi grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas paredz palielināt sodus par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem. Satiksmes...

Lasīt tālāk
Video

KP: Saskaņota OCTA prēmiju sadārdzināšana nav pieļaujama

16/01/2024

Reaģējot uz publiski izskanējušo informāciju par iespējamu sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) prēmiju sadārdzināšanos...

Lasīt tālāk
Video

KP soda LTAB: Jaunu dalībnieku ienākšana tirgū kavēta vismaz 10 gadus

03/01/2024

Konkurences padome (KP) pērnā gada 21. decembrī lēma sodīt Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroju (LTAB) ar naudas sodu 336 086 eiro apmērā par konkurenci kropļojošām biedrības...

Lasīt tālāk
Video

Juridiskā komisija neatbalsta vadītāja tiesību atņemšanu par atļautā ātruma pārsniegšanu no 31 līdz 40 km stundā

14/12/2023

Saeimas Juridiskā komisija trešdien, 13.decembrī, pirms otrā lasījuma Saeimā skatot grozījumus Ceļu satiksmes likumā, noraidīja priekšlikumus, kas par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu...

Lasīt tālāk
Video

“Balcia”: Gaidāmā Konkurences padomes lēmuma dēļ nākamgad visdrīzāk pieaugs OCTA polišu cenas

11/12/2023 | Autors: Nekā personīga, TV3

Drīzumā gaidāms Konkurences padomes lēmums, kas ietekmēs ikvienu auto īpašnieku Latvijā. Konkurences tirgus uzraugi ir atzinuši, ka OCTA tirgū 10 gadus nebija ļauts ienākt jaunam apdrošinātājam...

Lasīt tālāk