AS «Liepājas metalurga» slēgšanas sekas pastiprināti izjūt sabiedriskās ēdināšanas un pakalpojumu nozare
Pēc Liepājas lielākā ražošanas uzņēmuma AS «Liepājas metalurgs» slēgšanas pagājis teju gads un pašlaik sekas pastiprināti izjūt vien sabiedriskas ēdināšanas un pakalpojumu nozare , taču situācija netiek vērtēta kā kritiska.
Kopumā reakcija uz rūpnīcas slēgšanu tiek skaidrota kā pozitīva, cilvēki ir pielāgojušies un vairāk domā par savām izmaksām. Arī privātpersonu kreditēšana norit aktīvi un cilvēki skatās uz nākotni pozitīvi, norāda «SEB bankas» Liepājas filiāles vadītāja Ulrika Gēce.
Novēlota reakcija uz rūpnīcas slēgšanas sekām saistāma ar to, ka «Liepājas metalurga» problēmas bija pamanāmas laikus, kas ļāva novērst sasteigtus lēmumus un noteikt savu pozīciju, turpina Gēce.
Lai gan pašlaik nav vērojams būtisks uzņēmējdarbības kritums, pirmās sekas būs jūtamas ziemas sezonā, kad no rūpnīcas atlaistajiem darbiniekiem beigsies bezdarbnieku pabalsts.
Vienīgie piesardzīgi šajā ziņā ir uzņēmēji, norāda Gēce, piebilstot, ka to ietekmē neskaidrības Eiropas Savienības fondu līdzekļu sadalījumā.
Patlaban lielākā daļa bijušo «Liepājas metalurga» darbinieki ir bez darba. Kopumā pēc uzņēmuma darbības apturēšanas tika reģistrēti 1300 bezdarbnieki, no kuriem 250 ir atraduši jaunu darbu, 50 izslēgti no bezdarbnieku rindām, bet krietni lielāka daļa aizvien atrodas bezdarbnieku uzskaitē un gaida iespēju strādāt tuvu dzīvesvietai.
Vēl par tēmu:
Tirgotāji bieži maldina par augļu un dārzeņu izcelsmi
Veicot pastiprinātu svaigu dārzeņu, augļu un ogu kontroli, mēneša laikā Pārtikas un veterinārais dienests pārbaudījis vairāk nekā 390 pārtikas tirdzniecības uzņēmumus, 40 % gadījumu...
Lasīt tālākLBAS: Latvijas uzņēmumu konkurētspēju neapdraud izdevumi par darbnespējas lapām
30. aprīlī trīspusējā sanāksmē arodbiedrības, darba devēji un valsts puse atkal diskutēs par Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) iniciēto vēlmi samazināt darba nespējas lapas...
Lasīt tālākMazos un vidējos uzņēmumus visvairāk ietekmē nodokļu slogs, inflācija un energoresursu cenas
Neskatoties uz pēdējo gadu ekonomiskās attīstības perspektīvu un ģeopolitiskās situācijas pasliktināšanos, mazie un vidējie uzņēmēji Baltijā saglabā pragmātisku optimismu. Par to...
Lasīt tālākProkuratūrā izbeidz lietu pret četrām personām par mēģinājumu izkrāpt “Olainfarm” akcijas
Pirms trim gadiem Valsts policija sāka kriminālprocesu par mēģinājumu izkrāpt daudzus miljonus vērtas “Olainfarm” akcijas. Likumsargi aizdomās turēja piecas personas un martā pret tām...
Lasīt tālākTirdzniecības vietās būs jānorāda pārtikas produktu ražošanas valsts
Lai veicinātu patērētāju informētību par produktu, Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija trešdien, 17. aprīlī, trešajā – galīgajā – lasījumā...
Lasīt tālākLatvijas Tirgotāju asociācija atbalsta iniciatīvu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli
Iniciatīvu portālā Manabalss.lv sākta parakstu vākšana par aicinājumu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli. Iniciatīvai atbalstu paudusi arī Latvijas...
Lasīt tālākIeviesta iespēja Rimi taromātos depozīta maksu ieskaitīt klienta kartes uzkrājumā
Lai nodrošinātu klientiem ērtāku depozīta maksas apriti, no 15. aprīļa Rimi kopā ar Depozīta Iepakojuma Operatoru (DIO) un taromātu uzstādītāju Tomra Collection Latvia pirmo reizi Latvijā...
Lasīt tālākPĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024: Digitālais saturs – ceļš kā veidot zīmola atpazīstamību
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā eksperti sniedza ieskatu tajā, kā mainās pārdošanas un klientu servisa jomas, kādas ir efektīvākās...
Lasīt tālākIzaugsmes trenere: Kvalitatīva aukstā zvana saturs slēpjas sarunas sākumā
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā eksperti runāja par nākotnes iespējām, izaicinājumiem un tendencēm pārdošanā un klientu apkalpošanas...
Lasīt tālākBORN DIGITAL Latvia vadītājs: 80% klientu ir gatavi maksāt vairāk, ja lietotāju pieredze ir uzlabota
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā BORN DIGITAL Latvia vadītājs Gatis Hasners runāja par stratēģiski nozīmīgiem elementiem biznesa attīstībai...
Lasīt tālāk