• Failure notice from provider:
    Connection Error:http_request_failed
26/10/2011, Kategorija: Ekonomika

Aviokompānijas airBaltic līdzīpašnieki apmainās ar solījumiem sniegt uzņēmumam finansiālu atbalstu.

Aizejošās valdības satiksmes ministrs Uldis Augulis atstāja savam pēctecim Aivim Ronim 16 miljonus latu, kuri saņemti no Valsts kases airBaltic vajadzībām. Līdz ar naudas turēšanu

A. Ronis ir uzņēmies vēl divus pienākumus, kuru izpildē apliecinās savas diplomāta iemaņas. Pirmkārt, saskaņot ar Eiropas Komisiju valsts atbalsta sniegšanu uzņēmumam. Otrkārt, piedabūt airBaltic privātos līdzīpašniekus, lai arī viņi veic iemaksas uzņēmumā. Ja visi nosacījumi izpildītos, airBaltic nākamajā gadā varētu sākt jaunu un skaistu dzīvi ar 107 miljoniem latu, kurus apsolījuši akcionāri. Valsts dotu lielāko daļu naudas 57 miljonu latu apmērā.

U. Auguļa atstātā mantojuma airBaltic sadaļā ietilpst arī jauns līgums starp airBaltic akcionāriem un jauns uzņēmuma vadītājs. No 1. novembra airBaltic izpilddirektora pienākumus pārņems Martins Gauss no Vācijas. Laikam gan arī

A. Ronim vēl nāksies papūlēties, lai pārliecinātu sabiedrību, ka M. Gauss nav sava priekšteča Bertolda Flika dubultnieks vai pseidonīms. Pēdējais M. Gausa pieturas punkts bija Ungārijas aviosabiedrība Malev, kas M. Gausa vadībā strādāja ar līdzīgiem zaudējumiem kā airBaltic B. Flika vadībā. Vai viņi tagad netiek apmainīti vietām?

Iespējamo sabiedrības neizpratnes loku ir publiski iezīmējis Tālis Linkaits. Viņa saistība ar aviāciju iezīmējās vēl pirms U. Auguļa par satiksmes ministru strādājušā Kaspara Gerharda laikā. Nekas patīkams tas nebija – T. Linkaitim nācās palīdzēt ministram atgaiņāties no pārmetumiem par B. Flika afērām ar airBaltic zīmoliem. Vēl iepriekš T. Linkaits un

B. Fliks rosījās Privatizācijas aģentūrā. Balstoties uz šādu kompetenci, T. Linkaits izteicās: «Vērtējot Gausa kandidatūru, man kā vērotājam no malas ir svarīgi divi apstākļi – pirmais, ka Gausu Malev vadībā ieteica Krievijas akcionāri, un tas ir būtisks apstāklis. Otrs – nevarēja redzēt, ka Gausa kunga vadībā kompānija kļūtu par radošāku un inovatīvāku kompāniju, faktiski tur notika struktūru saīsināšana.» Viss nostājas savās vietās, ņemot vērā to, ka airBaltic mazākuma akciju faktiskais īpašnieks ir Krievijas miljardieris Vladimirs Antonovs, kurš ar Latvijas Krājbankas starpniecību kreditējis airBaltic un B. Fliku kā akciju nominālo īpašnieku. Pieņemsim, ka arī tas ir uz labu – ka kreditors prasīs no M. Gausa vadīt uzņēmumu tā, lai kreditors atgūtu savus aizdevumus. M. Gausa pieredzi airBaltic līdzīga uzņēmuma vadīšanā var uzskatīt par plusu. Nebūtu pārsteigums, ja īpaši noderēs M. Gausa iemaņas aviokompānijas darbības sašaurināšanā. Latvijas valsts diez vai spēs un ES diez vai ļaus savai parādniecei Latvijai vēl daudzus gadus dotēt uzņēmumu un vienlaikus būvēt jaunu ēku lidostai Rīga, kur apgrozīties pasažieriem, kas piesaistīti ar aviobiļešu cenu dempingu.

Citā variantā airBaltic zaudējumi ir ieguvumi tām B. Flika firmām, kuras sniedz airBaltic pakalpojumus pēc B. Flika noteikta cenrāža. Pirms pusotra gada jau bija tā, ka valsts apmaksāja airBaltic parādus ar nosacījumu, ka parādu apmaksā piedalīsies arī B. Fliks. Grāmatvediski viņš to patiešām izdarīja, bet vēlāk par solīto termiņu, un tāpēc ne bez aizdomām, ka tā bija valsts dotā nauda, kad tā ar airBaltic zaudējumu ieganstu bija nonākusi pie B. Flika. Lai šādus variantus turpmāk izslēgtu, valsts sola savus aizdevumus un ieguldījumus airBaltic veikt ne mirkli ātrāk, pirms iemaksas veic privātie akcionāri.

Patlaban valsts un privātie akcionāri ir apmainījušies ar apliecinājumiem, ka nauda ir viņu rīcībā. Valsts deleģētais airBaltic padomes priekšsēdētājs Gints Kiršteins apliecina, ka privātais akcionārs Baltijas aviācijas sistēmas (tas apvieno vairākus savus akcionārus) savas pirmās iemaksas 14 miljonus latu esot «rezervējis». Šādi iezīmētais naudai valsts lika pretī no Valsts kases uz Satiksmes ministriju pārvietotu naudu. «Šobrīd airBaltic nav izteicis vēlmi nekādu naudu saņemt,» par aktuālo situāciju vakar vakarā Neatkarīgo informēja Satiksmes ministrijas komunikāciju vadītājs Aivis Freidenfelds.

Avots: nra.lv

389 skatījumi




Video

LBAS: Minimālajai algai jābūt 50% apjomā no vidējās mēneša algas valstī

16/04/2024

17. aprīlī notiks Nacionālās trīspusējās sadarbības padomes (NTSP) Sociālās drošības apakšpadomes (SDA) sanāksme, kuras ietvaros sociālie partneri trīspusējās pārrunās diskutēs...

Lasīt tālāk
Video

Visu izšķirs tirgi

04/04/2024 | Autors: Pēteris Strautiņš, Luminor ekonomists

Apstrādes rūpniecība šo gadu sāka ar dramatiskiem skaitļiem, jo janvārī kritums gada griezumā bija 7,3%, bet pret iepriekšējo mēnesi apjomi samazinājās par 4,7%. Februārī ražošana...

Lasīt tālāk
Video

Vai pārtikas produktu cenu kāpums ir apstājies?

03/04/2024 | Autors: Labdien.lv redakcija

Pārtikas cenu kāpums ir apstājies, šorīt intervijā Latvijas Radio raidījumā "Labrīt" sacīja Lauksaimniecības tirgus veicināšanas daļas vadītāja, vadošā pētniece Ingūna Gulbe. Gulbe...

Lasīt tālāk
Video

Latvijas Banka samazina gan IKP pieauguma, gan inflācijas īstermiņa prognozes

28/03/2024

Latvijas Banka publiskojusi jaunākās (sagatavotas 2024. gada martā) makroekonomiskās prognozes. Samazinātas gan Latvijas iekšzemes kopprodukta (IKP) pieauguma, gan inflācijas īstermiņa prognozes. Latvijas...

Lasīt tālāk
Video

Šonedēļ pāriesim uz vasaras laiku, pulksteņa rādītājus pagriežot vienu stundu uz priekšu

28/03/2024

Latvijā pāreja uz vasaras laiku notiks šā gada 31. martā plkst.03:00 (naktī no sestdienas uz svētdienu), pulksteņa rādītājus pagriežot vienu stundu uz priekšu. Tā kā Eiropas Savienības...

Lasīt tālāk
Video

Latvijas Bankas prezidents: Šajā gadījumā tirgošanās ar Krieviju ir kā sēdēšana uz pulvera mucas

27/03/2024 | Autors: Anete Jansone, Labdien.lv

Latvijai un visam reģionam būtu jāiet prom no Krievijas tirgus, intervijā LTV raidījumā "Rīta panorāma" sacīja Latvijas Bankas prezidents Mārtiņš Kazāks. "Kādēļ gan mums būtu jāmeklē...

Lasīt tālāk
Video

Šonedēļ pāriesim uz vasaras laiku, pulksteņa rādītājus pagriežot vienu stundu uz priekšu

25/03/2024

Latvijā pāreja uz vasaras laiku notiks šā gada 31. martā plkst.03:00 (naktī no sestdienas uz svētdienu), pulksteņa rādītājus pagriežot vienu stundu uz priekšu. Tā kā Eiropas Savienības...

Lasīt tālāk
Video

Aizsardzības ministrija piedāvā risinājumus vēja parku attīstībai Latvijā

25/03/2024

Aizsardzības ministrija ir izstrādājusi informatīvo ziņojumu “Par vēja parku attīstību Latvijā un aizsardzības nozares operacionālajām vajadzībām” un Latvijas teritorijas karti, lai...

Lasīt tālāk
Video

Sankcionētās personas vairs nesaņems nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojumus

22/03/2024

Sankcionētās personas, kurām Latvijā pieder nekustamais īpašums, no šī gada 1.jūlija vairs nesaņems nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojumus, tostarp brīvostās un speciālajās ekonomiskajās...

Lasīt tālāk
Video

Dombrovskis: Finanšu ministrs nedrīkst paļauties tikai uz vieglāko ES fondu apguvi

21/03/2024

Ekonomikas doktors, kādreizējais ekonomikas ministrs Vjačeslavs Dombrovskis nosodījis finanšu ministra Arvila Ašeradena izteikumus, ka "vienīgā izaugsmes atslēga Latvijā ir tā, vai valdība...

Lasīt tālāk