285 tūkstošus latu vērtās eiro kampaņas veidotājs vēl nezināms
Lai sasniegtu tādu informētības pakāpi, ka gada nogalē 90% Latvijas iedzīvotāju zinātu par eiro ieviešanas norisi, informatīvā kampaņa jāsāk jau septembrī, taču pagaidām nav zināms, kuram no trīs favorītiem tiks gandrīz 300 tūkstošus latu vērtais līgums.
Finanšu ministrija cer, ka tas tiks parakstīts jau šomēnes, taču precīzu datumu līguma slēgšanas specifikas dēļ nosaukt atturas.
Pašlaik no pieciem pretendentiem atlasīti trīs, kas neatkarīgas žūrijas locekļu skatījumā spēja piedāvāt vislabāko kampaņu. Par spēcīgākajiem ideju autoriem metu konkursā par eiro komunikācijas stratēģijas izstrādi un īstenošanu atzīta MRS grupa sadarbībā ar RCL, reklāmas nozares autoritātes Ērika Stendzenieka aģentūras Mooz! sadarbībā ar Komunikācijas aģentūru radītais priekšlikums, kā arī Hill and Knowlton Latvia un Taivas kopdarbs. MRS grupa piedāvā kampaņu Nauda nāk, Latvija aug!, Mooz! – Dabas likums 1, bet Hill and Knowlton Latvia – Gudrs lēmums. Tālāk ar eiro.
Finanšu ministrija ieplānojusi, ka informatīvajai kampaņai tā varētu tērēties līdz pat 285 tūkstošu latu atzīmei. Šī summa līgumu konkursu dalībnieku acīs padara īpaši pievilcīgu, un daži nozares pārstāvji pauž viedokli, ka konkurss varētu iestrēgt, jo neuzvarējušie kandidāti varētu tā rezultātus apstrīdēt Iepirkumu uzraudzības birojā.
Tomēr iepirkuma komisijas priekšsēdētāja Arta Biruma un eiro komunikācijas nodaļas vadītāja Ināra Rubene uzskata, ka šāds risks ir minimāls, jo konkursa nolikuma veidošanā piesaistīti jomas speciālisti, kas devuši noderīgus padomus, kurus ievērojot iecerēts šādu risku samazināt līdz minimumam. Tomēr, ja strīdēšanās starp konkursa dalībniekiem patiešām nonāks līdz konkursa apturēšanai, Finanšu ministrijai esot plāns, kā rīkoties tālāk. Detaļās par to ministrijas pārstāves neieslīga, taču viss notikšot, ievērojot likumu, turklāt konkursa rezultātu apstrīdēšana nekādi neietekmēšot žūrijas izvēli par labu vienam vai otram kandidātam.
Turklāt kampaņas izmaksas veido tikai 20% no pārējiem kritērijiem, saskaņā ar kuriem tiks izraudzīts uzvarētājs. Par daudz svarīgāku tiek uzskatīta kompetence un spēja īstenot iecerēto kampaņu.
Pēc metu konkursa, kurā tika izraudzīti trīs labākie pretendenti, žūrijas vērtējums iepirkumā veido 40%, pārējie kritēriji ir sadarbības–informācijas aprites modelis, krīzes komunikācijas plāns, orientācijas uz klientu apkalpošanu kompetence, komandas darba un sadarbības kompetence, abonēšanas maksas piedāvājums, krīzes komunikācijas maksas piedāvājums un stundu cenas.
Ar pretendentu, kurš sarunu vērtējumā ieguvis lielāko punktu skaitu, tiks sāktas sarunas par līguma slēgšanu. Ja neizdosies panākt vienošanos, tiks sāktas sarunas ar nākamo pretendentu.
Kopumā saistībā ar eiro ieviešanas kampaņu ir vai tiks veikti četri iepirkumi. Noslēdzies iepirkums par informatīvā tālruņa pakalpojumu sniegšanu, un kopš 5. jūlija darbu sākusi kompānija Transkom. Kopējā līguma summa ir līdz 46 000 latu. Iepirkumā par poligrāfijas pakalpojumu sniegšanu notiek vienošanās ar pretendentu par līgumu. Šī iepirkuma summa ir līdz 89 000 latu. Iepirkumā par sabiedrības informēšanas kampaņas informatīvo materiālu izvietošanu medijos notiek deviņu iesniegto pieteikumu izvērtēšana. Kopējā līguma summa – 177 000 latu.
Avots: nra.lv /Jānis Lasmanis
Vēl par tēmu:
Finanšu revīzijas 2023: pirmo reizi visi Valsts kontroles atzinumi bez iebildēm
Kopumā 2023. gada finanšu revīziju rezultāti ir vērtējami pozitīvi – visi 26 atzinumi ir bez iebildēm, ieteikumu skaits salīdzinājumā ar pagājušo gadu sarucis vairāk nekā uz pusi....
Lasīt tālākTirdzniecības vietās būs jānorāda pārtikas produktu ražošanas valsts
Lai veicinātu patērētāju informētību par produktu, Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija trešdien, 17. aprīlī, trešajā – galīgajā – lasījumā...
Lasīt tālāk40 % iedzīvotāju šogad plāno mājokļa remontu
Remontēt savu mājokli šogad plāno 40 % Latvijas iedzīvotāju, savukārt 23 % atklāj, ka uzlabojumi viņu dzīvesvietai būtu nepieciešami, taču šobrīd tam pietrūkst finanšu līdzekļu,...
Lasīt tālākLatvijas Tirgotāju asociācija atbalsta iniciatīvu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli
Iniciatīvu portālā Manabalss.lv sākta parakstu vākšana par aicinājumu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli. Iniciatīvai atbalstu paudusi arī Latvijas...
Lasīt tālākIeviesta iespēja Rimi taromātos depozīta maksu ieskaitīt klienta kartes uzkrājumā
Lai nodrošinātu klientiem ērtāku depozīta maksas apriti, no 15. aprīļa Rimi kopā ar Depozīta Iepakojuma Operatoru (DIO) un taromātu uzstādītāju Tomra Collection Latvia pirmo reizi Latvijā...
Lasīt tālākPĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024: Digitālais saturs – ceļš kā veidot zīmola atpazīstamību
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā eksperti sniedza ieskatu tajā, kā mainās pārdošanas un klientu servisa jomas, kādas ir efektīvākās...
Lasīt tālākIzaugsmes trenere: Kvalitatīva aukstā zvana saturs slēpjas sarunas sākumā
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā eksperti runāja par nākotnes iespējām, izaicinājumiem un tendencēm pārdošanā un klientu apkalpošanas...
Lasīt tālākBORN DIGITAL Latvia vadītājs: 80% klientu ir gatavi maksāt vairāk, ja lietotāju pieredze ir uzlabota
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā BORN DIGITAL Latvia vadītājs Gatis Hasners runāja par stratēģiski nozīmīgiem elementiem biznesa attīstībai...
Lasīt tālākAlkoholiskos dzērienus no pirmdienas līdz sestdienai nevarēs iegādāties pēc plkst. 20.00
Lai mazinātu alkohola patēriņu sabiedrībā, plānots ierobežot laiku, kurā mazumtirdzniecībā varēs iegādāties alkoholiskos dzērienus. Plānots, ka no pirmdienas līdz sestdienai alkoholu...
Lasīt tālākSāks maksāt atbalstu kredītņēmējiem
Visdrīzāk jau pēc nedēļas Valsts ieņēmumu dienests (VID) sāks pārskaitīt hipotekāro kredītu ņēmējiem pienākošos valsts atbalstu par saņemto kredītu procentu maksājumiem. Kredītiestādes...
Lasīt tālāk